מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא גבינות ולא דגים: הרבנות הצבאית - זה מה שמותר לשומרי כשרות בעזה

חיילים? הרבנות הצבאית קבעה מה ניתן לאכול בבתים בעזה - בלי לחשוש מכשרות: פירות וירקות טריים , ביצים, מלח, קפה, תה ירוק או שחור, סוכר, קטניות או קמח, מיץ סחוט, אטריות ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/24 17:47 כו בטבת התשפד

לא גבינות ולא דגים: הרבנות הצבאית - זה מה שמותר לשומרי כשרות בעזה
הכנת פיתות בעזה, צילום: Atia Mohammed,Flash90

חיילים רעבים המשרתים בעזה, שאלו את הרבנים הצבאיים פעם אחר פעם במהלך מלחמת חרבות ברזל האם מותר להם לאכול ללא כשרות או להשתמש בסירים ובשאר הכלים? לאחרונה, רס"ן,הרב אבישי פרץ, ראש מדור כשרות ברבנות הצבאית, פרסם מסמך מיוחד עם נהלי כשרות עברו חיילים המשרתים בעומק רצועת עזה. ברבנות הצבאית מבהירים כי ההוראות לא נכתבו על לוחמים רעבים שאין להם מזון כלל.

שוק דגים בעזה

שוק דגים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

פירות וירקות, ביצים קטניות ופסטה - מה מותר לאכול בעזה

הרבנות הצבאית קבעה כי פירות וירקות טריים, ביצים, מלח, קפה, תה ירוק או שחור, סוכר, קטניות או קמח, מיץ סחוט, אטריות, שמן או תבלינים כמו פלפל שחור, כורכום, פפריקה, קינמון וכמון ניתן להשתמש ולאכול ללא חותמת כשרות. בניגוד לכך, לא ניתן להשתמש בירקות הנגועים בחרקים או בדגים ובשרים מבחינה כשרותית והן מבחינה בריאותית.

מה מותר לאכול כשאין את כל אלו?

חלב, חמאה וגבינות אסורים גם הם לאכילה אלא במקרה בו לא ימצאו פריטי מזון ולאחר התייעצות עם גורמי מטה ענף כשרות. מאפים כמו טורטיות מוכנות מאושרים "כדין פת עכו"ם בשעת הדחק". שימוש בכלים בבתי האויב מותר באופן קר ללא חימום אף ללא הכשרתם, אך בעת צורך בשימוש בכלי באופן חם יש להכשיר את הכלים טרם השימוש באמצעות הכנסה למים רותחים או הגעלה בתוך סיר שאינו כשר על ידי הוספת מעט סבון.

הכנת פיתות בעזה

הכנת פיתות בעזה צילום: Atia Mohammed,Flash90

כך תשתמשו בתנור בבית של חמאסניק

במסמך נקבע כי תנור המופעל על גז ניתן להכשירו בדרך הבאה: לנקותו, להסיק למשך חצי שעה ולהשתמש עם תבנית חד פעמית או חוצץ כלשהו כגון נייר כסף. המסמך מלמד כי גם בשעת המלחמה הרבנות הצבאית מקפידה על בישול ישראל לדעת מרן הבית יוסף, עופות בכשרות מהדרין ובשר חלק, ירקות עלים גוש קטיף ושאר הסטנדרטים הגורמים לכשרות הרבנות הצבאית להיות מהודרת.

חלוקת מזון בעזה

חלוקת מזון בעזה צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90