המיליארדר היהודי נוקם: המהלך שבכירי האוניברסיטאות הכי פחדו ממנו

המיליארדר היהודי ביל אקמן שהיה מגדולי התורמים לאוניברסיטאות והתהפך לאחר העמדות שהציגו נשיאות האוניברסיטאות בקונגרס, מתכנן עתה לחשוף את השקרים והעתקות של הפרופסורים באמצעות טכנולוגיית AI. המהלך מגיע לאחר הדלפה לתקשורת האמריקאית שהאשימה את רעייתו הישראלית בהעתקה דומה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 11:32 כז בטבת התשפד

המיליארדר היהודי נוקם: המהלך שבכירי האוניברסיטאות הכי פחדו ממנו
אקמן, התעסקו עם הבן אדם הלא נכון??, צילום: shutterstock, CC BY 2.0, wikipedia,Senate Democrats

הרוחות באקדמיה האמריקאית עדיין סוערות מאז אותו דיון בקונגרס בו סירבו שלושת ראשי אוניברסיטאות MIT, הרווארד ופנסילבניה לגנות אמירות נגד יהודים בקמפוס. מי שיצא אז למלחמה באוניברסיטאות הוא דווקא אחד התומכים הגדולים שלהם, המיליארדר היהודי ביל אקמן, שאף ביטל תרומה של 100 מיליון דולר לאוניברסיטת פנסילבניה. עתה הוא מקדם צעד נוסף וקשה אף יותר, ממנו לא מעט אנשי סגל צריכים לחשוש.

עד לאשתו: המהלך של ביל אקמן

בחשבון הטוויטר שלו חשף אקמן כי באמצעות טכנולוגיית AI הוא מעוניין לבדוק פלגיאטים (העתקות ספרותיות) בדוקטורט ובמאמרים נוספים של הסגל הבכיר באוניברסיטאות. המהלך שקדם לאיום של אקמן הוא מתקפה אישית על בת זוגו הישראלית נרי אוקסמן עליה הודלפו מסמכים למגזין "ביזנס אינסיידר" המעידים לכאורה על פלגיאטים שלה עצמה.

נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי

נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי, צילום: wikipedia public domain

אקמן עצמו כתב בעמוד הטוויטר על עבירות האתיקה הקשות שביצע העיתון וכי ההאשמות כלפי רעייתו הגיעו לתגובת קצין התקשורת בחברה של אקמן עצמו ועוד רשימה ארוכה. תחילה איים אקמן על אוניברסיטת MIT וכתב: "אנחנו נצטרך עזרה בסקירה של הסגל והשותפים שלה" הזמין חברות להצטרף למהלך שלו.

המאבק הפומבי נגד נשיאת הרווארד

כזכור, נשיאת הרווארד קלודין גיי התפטרה לאחרונה לאחר שנחשפו פלגיאטים גם בדוקטורט שלה עצמה, זאת לאחר שניהל גם כנגדה מאבק פומבי. המאבק של אקמן באוניברסיטאות כלל גם ביטול תרומה של מאה מיליון דולר לאוניברסיטת פנסילבניה.