רוני קובן: "קשה לי להבין איך האדם הזה מתראיין ולא מתחבא מתחת למיטה"

העיתונאי הוותיק התייחס לפסק הדין ההיסטורי של בית המשפט העליון, ובתוכנית הרדיו שלו בתאגיד התפלא כיצד יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת מסוגל להמשיך ולהתראיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 11:21 כג בטבת התשפד

רוני קובן: "קשה לי להבין איך האדם הזה מתראיין ולא מתחבא מתחת למיטה"
צילום: צילום מסך

חבר הכנסת שמחה רוטמן התראיין הבוקר (ה') לכאן רשת ב', והתייחס לתקדים ההיסטורי שאירע השבוע, כאשר בית המשפט העליון פסל את צמצום עילת הסבירות שעברה בכנסת. ברצועת השידור לאחר מכן, אותה מובילים צמד העיתונאים רוני קובן ועמרי אסנהיים, התראיין גם אריה גולן, מגיש יומן הבוקר בתאגיד.

"שמעתי ציטוט מדבריו של ח"כ שמחה רוטמן", סיפר גולן. "הרבה זמן הוא לא דיבר, והוא מתח ביקורת על פסק הדין. שאלתי את עצמי מה הוא היה אומר לו עילת הסבירות לא הייתה הנפסלת על ידי בית המשפט העליון, אני לא בטוח שאז הוא היה אומר שזה מפלג את העם".

שמחה רוטמן

שמחה רוטמן | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מתקשה להבין איך האדם הזה לא מתחבא מתחת למיטה מרוב בושה

קובן הגיב לדבריו ואמר: "אני חייב להגיד, אם מותר לי לומר משהו, גם אני שמעתי את הראיון עם רוטמן, וקשה לי להבין איך האדם הזה מתראיין ולא מתחבא מתחת למיטה מרוב בושה. אפילו דובר צה"ל אמר השבוע, ברור שהקרע בעם הוא אחת הסיבות המרכזיות לפרוץ המלחמה האיומה הזאת".

גולן ענה כי הוא משוכנע שתקום ועדת חקירה על המלחמה, "לא תהיה ברירה, תהיה ועדת חקירה על השואה הזאת, על הטבח הזה. אתה מתאר לך שלא תקום ועדת חקירה? שלא יהיה הפגנות ברחובות?". לאחר מכן חידד והדגים: "ועדת החקירה על מלחמת יום הכיפורים לא קיבלה מנדט לבדוק את הדרג המדיני", ואסנהיים עקץ: לראש הממשלה נתניהו יש ממי ללמוד במובן הזה". קובן הגיב: "הוא לא צריך ללמוד, הוא המציא את הכל".