מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אמו של גילעד שעאר על חיסול אל-עארורי: "המדינה תגיע לכולם"

בת-גלים שעאר, אמו של גילעד שנחטף ונרצח יחד עם איל יפרח ונפתלי פרנקל, אומרת בראיון ל"חדשות כיפה" על חיסול מי שהיה אחראי לפיגוע הרצחני: "אנחנו זקוקים לתחושה שאנחנו לוכדים את הצמרת של ההנהגה שמובילה את הרוע והאכזריות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 04/01/24 12:14 כג בטבת התשפד

אמו של גילעד שעאר על חיסול אל-עארורי: "המדינה תגיע לכולם"
שלושת הנערים, צילום: כיפה

ב-2014 נחטפו גילעד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח מטרמפיאדה בגוש עציון, גורלם לא היה ידוע כמעט שלושה שבועות עד שגופותיהם נמצאו. מי שהיה אחראי לפיגוע הוא אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, המכהן כסגן מנהיג חמאס וראש "מטה הגדה" בארגון שחוסל השבוע. שוחחנו ב"חדשות כיפה" עם בת גלים שעאר, אימו של גיל-עד שנחטף ונרצח על התחושות אחרי החיסול.

"זה מחזק את הגאווה הלאומית"

אחרי דבר כזה יש תחושה של סגירת מעגל? זה עוזר במשהו?

"סגירת מעגל זה הביטוי הכי מתאים לאירוע הזה. אנחנו כמשפחה פחות מתעסקים בצד הזה של הרוע. אבל לקבל בשורה כזאת זה מחזק גם ברמה משפחתית וגם ברמה לאומית. יש כאן אמירה של המדינה שיש דין ויש דיין ומי שפוגע בעם היהודי אנחנו נבוא איתו חשבון. זה מחזק את הגאווה הלאומית".

שעאר מוסיפה: "אנחנו מאוד זקוקים לביטויים האלה, לתחושה שאנחנו מובילים פה מהלכים שיש להם השלכות ארוכות טווח. שאנחנו לוכדים את הצמרת של ההנהגה שמובילה את הרוע והאכזריות. המדינה תגיע לכולם, היא אומרת את זה וזה נותן לי ביטחון".

בת גלים שעאר

בת גלים שעאר צילום: Arie Leib Abrams,FLASH 90

אתם מהמשפחות המועטות שיכולות להזדהות עם סיטואציה של חטיפה וגורל יקירים, איך את מרגישה בימים אלו?

"אני רוצה לשלוח חיבוק גדול מכל הלב גם למשפחות החטופים וגם למשפחות הנעדרים וגם למשפחות השכולות. שולחת הרבה כוחות והתמודדות. יש לפניהם מסע ארוך, אנחנו כאן בשבילם. מדי פעם נוצר קשר עם משפחה מסוימת. אנחנו עושים את זה כשאפשר מבחינתו".

ליצור אחדות דרך מתוק: הפרויקט לזכרו של גילעד במלחמה

"החיסול פוגש אותנו בשבוע של יום ההולדת של גיל-עד, אנחנו עשור כבר רצים עם מיזם "מתוק בלב". גיל-עד אהב מאוד את המטבח ואפייה אז אנחנו מזמינים את כולם להכין עוגיות ולהביא למישהו אחר. השנה עשינו גרסת מלחמה. הכנו מארזים שניתן לרכוש דרך עמותת סאנשיין ואנחנו נותנים אותם ללוחמים, פצועים, מפוני העוטף כל מי שזקוק לחיבוק. היינו השבוע אצל פצועים בתל השומר, זה מאוד מחזק. זה מה שאנחנו יכולים לעשות היום כעורף".