כמעט שנה אחרי שעבר: חוק גירוש מחבלים בדרך להיכנס לפעולה

אחרי שהמטה ללוחמה כלכלית בטרור סיים לגבש דו"ח, 18 מחבלים אזרחי ישראל המקבלים כספים מהרשות הפלשתינית יגורשו מישראל לאחר אישורם של שר הפנים ושר המשפטים | בהמשך יגורשו עוד מאות מחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 09:04 כג בטבת התשפד

כמעט שנה אחרי שעבר: חוק גירוש מחבלים בדרך להיכנס לפעולה
הרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

המטה ללוחמה כלכלית בטרור, מט"ל, סיים לגבש דו"ח מודיעיני בשיתוף אמ"ן ושב"כ בנוגע לכספים שמעבירה הרשות הפלשתינית למחבלים בעלי אזרחות או תושבות ישראלית, כך מפרסם הבוקר (ה') שחר גליק בגלי צה"ל. לפי הדיווח, סיום כתיבת הדו"ח מאפשרת, לפי חוק גירוש מחבלים, לגרש לרשות הפלשתינית 18 מחבלים אזרחי ישראל ובהמשך עוד מאות פעילי טרור נוספים שאזרחותם או תושבותם תישלל.

ארבל ולוין צריכים לאשר

נזכיר כי החוק עבר בפברואר האחרון, כשבהצעת החוק נכתב: "מוצע לקבוע כי אזרח או תושב ישראלי שהורשע בביצוע עבירה שהיא הפרת אמונים למדינת ישראל, נגזר עליו מאסר בפועל בגינה, והוכח כי הרשות הפלשתינית מתגמלת אותו על כך, ניתן יהיה לבטל את אזרחותו או את רישיונו לישיבת הקבע לפי העניין, ולהרחיקו לשטחי הרשות הפלשתינית או לרצועת עזה".

חגיגות עם שחרור כרים יונס

חגיגות עם שחרור כרים יונס | צילום: Jamal Awad/FLASH90

לפי הדיווח של גליק, עד עכשיו הייתה בעיה משפטית לשלול אזרחות לאדם שאין לו אזרחות אחרת ואחרי הדו"ח של המט"ל הדרך נסללה לגירושם של 18 מועמדים ראשונים. השר ארבל, שר הפנים, אמור לחתום על הגירוש, שר המשפטים לוין יצטרך לאשר - ולמחבלים יש שבוע לעתור לבית המשפט כנגד ההחלטה.

"משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא"

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלשתינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרשות הפלשתינית כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית".