"יגאל עמיר רצח ראש ממשלה והאזרחות שלו לא נשללה"

חבר הכנסת אחמד טיבי הצביע נגד החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים, ומחה כנגד החלטת 95 החברים שהצביעו בעד החוק: "רגש העליונות היהודית של חלק גדול מהבית הזה, אומרת שהאזרחות היא אמנה בין המדינה לאזרח רק ליהודים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/23 16:37 כד בשבט התשפג

"יגאל עמיר רצח ראש ממשלה והאזרחות שלו לא נשללה"
אחמד טיבי | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מוקדם יותר בשעות אחר הצהריים (ד') אושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור. 95 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 10 שהתנגדו, אחד מהמתנגדים היה אחמד טיבי מרשימת חד"ש-תע"ל. 

"ערבי שמבצע עבירה הוא אזרח על תנאי"

טיבי אמר בזעם: "באווירת הפופוליזם בתחילת קדנציה, הרגשת רוב יציב, שלטון, מצד אחד, עושים הפיכה משטרית, ומצד שני מעבירים חוקים פופוליסטיים, דרקוניים, כמו החוק הזה לשלילת אזרחות". 

לדבריו, "יש עיקרון, שהאמנה בין מדינה לבין אזרח היא האזרחות, אבל רגש העליונות היהודית של חלק גדול מהבית הזה, אומרת שהאזרחות היא אמנה בין המדינה לאזרח רק ליהודים. ערבי שמבצע עבירה הוא אזרח על תנאי. יהודי שמבצע אותה עבירה או עבירה חמורה יותר, לא חושבים אפילו לשלול את האזרחות. למשל, יגאל עמיר רצח ראש ממשלה – לא רק שהאזרחות שלו לא נשללה, לא הייתה הצעה".

על פי הצעת החוק - שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן של עד 14 ימים. בנוסף לשר הפנים, שלילת האזרחות והגירוש יאושרו על ידי שר המשפטים ובית המשפט. שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך שבעה ובית המשפט תוך 30 ימים.