מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמישה לוחמים נפצעו קשה בקרבות - צה"ל תקף בלבנון

מחבלי נוח'בה שהסגירו עצמם העידו: המחבלים חוסלו בתוך מנהרות תת-קרקעיות במרחב חאן יונס | צה"ל תקף עמדות תצפית של חיזבאללה - ירי לעבר מנרה ומשגב עם | חמישה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות 

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 07:12 כג בטבת התשפד | עודכן בתאריך 04/01/24 15:40

חמישה לוחמים נפצעו קשה בקרבות - צה"ל תקף בלבנון
כוחות צה"ל נלחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

חמישה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות

18:00 | צה"ל הודיע כי חמישה לוחמים נפצעו קשה בקרבות על רצועת עזה. לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפצע אתמול (ד') באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. בדרום הרצוענה נפצעו שני לוחמים בגדוד 94, חטיבת כפיר, לוחם במילואים בגדוד 7421, חטיבת 'קרייתי' (4) ולוחם במילואים בגדוד 6261, חטיבה 261. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

צה"ל תקף עמדות תצפית של חיזבאללה - ירי לעבר מנרה ומשגב עם

17:00 | בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבי מנרה ומשגב עם. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור, תשתית טרור ועמדות תצפית של חיזבאללה בשטח לבנון במרחבים יארון ומארון א-ראס. כמו כן, כוחות צה"ל ירו להסרת איום במרחב עייתא א-שעב. זוהתה פגיעה.

גלנט לשליח הממשל האמריקני: חלון הזמנים לפתרון מדיני עם לבנון - קצר

15:00 | שר הביטחון, יואב גלנט, נפגש היום (ה') עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין ודן עימו על המצב הביטחוני בגבול הצפון. בפגישה, שר הביטחון ונציגי צה"ל סקרו בפני היועץ הבכיר את התנאים הביטחוניים שיאפשרו את חזרת תושבי הצפון.

בפגישה, השר גלנט הדגיש כי ישראל תעדיף לפתור את העימות הצבאי עם חיזבאללה בדרכים מדיניות, אך הבהיר כי חלון הזמנים לאפשרות זו קצר. גלנט הוסיף כי מדינת ישראל מחויבת עבור שינוי המצב הביטחוני בגבול.

צה"ל חיסל מ"פ של החמאס בחטיבת חאן יונס

14:00 | כוחות אוגדה 98 נלחמים במרחב חאן יונס, מחסלים מחבלים ופוגעים בתשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע. צוותי הקרב של חטיבה 4 וחטיבה 55 חיסלו מחבלים רבים בגדודים הצפוניים והמזרחיים של חטיבת חאן יונס ופגעו באופן משמעותי בכשירות מערכי הפיקוד והשליטה של ארגון הטרור חמאס במרחב.

בין התשתיות שנוטרלו על ידי צוות הקרב החטיבתי 4, אותר ונוטרל פיר שהוביל לתוואי תת-קרקע באורך מאות מטרים, בו שהו מחבלים גם מכוח הנוח׳בה שהגיע לתגבר את מחבלי חטיבת חאן יונס. עם השמדת התוואי, חמישה מחבלי נוח׳בה, הסגירו את עצמם לידי כוח מצוות הקרב החטיבתי 55 שפעל במרחב.

בחקירה בשטח העידו המחבלים כי כתוצאה מתקיפות בתת-הקרקע של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4, נהרגו מחבלים רבים וביניהם שני מפקדי פלוגות בגדוד הצפוני והמזרחי של חטיבת חאן יונס.

צה"ל תוקף בלבנון

12:40 | מטוס קרב של חיל האוויר תקף במהלך הבוקר עמדת תצפית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, כוח צה"ל תקף חוליית נ"ט שזיהה במרחב. בנוסף, במהלך הלילה כוחות צה"ל ירו מרגמות להסרת איום במרחב רב א-תלתין בגבול לבנון.

כלי טיס חיסל שלושה מחבלים שניסו להטמין מטען

10:25 | צה"ל ממשיך ללחום בעוצמה ברצועת עזה. בחאן יונס, כלי טיס של חיל אוויר חיסל בהכוונת צוות הקרב החטיבתי 4, שלושה מחבלים שניסו להטמין מטען בקרב כוחותינו, וכן שני מחבלים נוספים, שהסתתרו במבנה סמוך. בנוסף, מטוס קרב תקף במרחב העיר מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, צה"ל תקף עמדה ממנה שוגר טיל נ"ט לעבר כוח מצוות הקרב החטיבתי 7. כמו כן, מטוס קרב של חיל האוויר תקף בהכוונת כוחות אוגדה 98 מבנה צבאי של ארגון הטרור חמאס ובו פעיל נ"ט של גדוד דיר אל בלאח והותקפו שני מבנים אליהם נמלטו מחבלים והוסלקו בהם אמצעי לחימה רבים. לאחר מכן, כלי טיס חיסל מחבל נוסף.

08:55 | אזעקות באשקלון ובעוטף - מערב לכיש, מבקיעים, כרמיה, זיקים, יד מרדכי, נתיב העשרה. לא דווח על נפילות או נפגעים.

7:48 | אזעקות בצפון, מושב דוב''ב.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

באל בורייג', במהלך פעילות מבצעית של צוות קרב חטיבת גולני, איתרו הלוחמים משגרי רקטות ארוכות טווח בלב המחנה. בנוסף אליהם, כוחות זרוע הים ממשיכים לתקוף כסיוע לכוחות המתמרנים בקו החוף של רצועת עזה. בשיתוף פעולה בין זרועות הים, האוויר והיבשה, חיסלו לוחמי זרוע הים ביממה האחרונה מחבלים שארבו לכוחות ברצועה, בהכוונה מדויקת של הכוחות הקרקעיים.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל