מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מרתיח: יו"ר האגודה לסוציולוגיה קוראת להפסקת הלחימה ופתרונות מדיניים

אורלי בנימין, נשיאת האגודה הישראלית לסוציולוגיה ומרצה בבר אילן, במכתב מקומם לחבריה המרצים: "בכיתות שלנו ישבו סטודנטים עם נשקים, הם מסתובבים איתם גם בקפיטריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 12:21 כב בטבת התשפד

מרתיח: יו"ר האגודה לסוציולוגיה קוראת להפסקת הלחימה ופתרונות מדיניים
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

כמו לרופאים ומורים, גם הסוציולוגים בישראל מאוחדים באיגוד. הבוקר (ד') פרסם העיתונאי עמית סגל צילום מסך של ניוזלטר שקיבלו חברי האגודה הבוקר ובו נכתב: "כל בוקר אנחנו מתעוררים לאגרוף בבטן, רשימות ההורגים, ידיעת הפקרת החטופים, ולצידם המספרים העצומים של מתים, פצועים, רעבים וצמאים בעזה, עוד סטודנט ערבי שנחשד".

"אחרי ימים רבים בהם כיכבה הסוציולוגיה של רגשות נקמה ושנאה הגיעו סוף סוך ימיה של הסוציולוגיה של תנועות חברתיות"

אחרי הבעת הזעזוע במכתב, יש גם פעולות לעתיד: "בכיתות שלנו ישבו סטודנטים עם נשקים, הם מסתובבים איתם גם בקפיטריה. ה-7 באוקטובר לא מאחורינו וכל-כך הרבה מפונים ומצולקים שואלים את עצמם איך להמשיך. אחרי ימים רבים בהם כיכבה הסוציולוגיה של רגשות נקמה ושנאה הגיעו סוף סוך ימיה של הסוציולוגיה של תנועות חברתיות, ואנחנו שוב ברחובות קוראים להפסקת הלחימה ולפתרונות מדיניים".

מי שחתומה על הנוסח המקומם היא אורלי בנימין- סוציולוגית, חברת סגל בדרגת פרופסור מן המניין במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן ופעילה חברתית.

צילום המסך של המכתב המקומם

צילום המסך של המכתב המקומם צילום: מתוך הטלגרם של עמית סגל

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר: "הנהלת האוניברסיטה מצרה על דבריה של פרופ' אורלי בנימין. דעתה אינה מייצגת האוניברסיטה ואף לא את הדעות של הסטודנטים והחוקרים, שכשליש מהם מגוייסים להגנת מדינת ישראל למען כולנו".