חתונה באולם הגירושין: אחרי שנים רבות כשומרת מצוות - האישה גילתה כי היא גויה

סיפור מיוחד במינו בבית הדין הרבני: האישה גילתה כי היא מאומצת ואינה יהודיה, פנתה לדיינים שאישרו לה תהליך גיור מהיר, וחיתנו אותה מחדש עם בעלה - בלב אולם הגירושין של בית הדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 10:17 כב בטבת התשפד

חתונה באולם הגירושין: אחרי שנים רבות כשומרת מצוות - האישה גילתה כי היא גויה
חתונה באולם הגירושין, צילום: בתי הדין הרבניים

אולם הדיונים של בית הדין הרבני בתל אביב בו נערכו במשך השנים אלפי טקסי גירושין הפך השבוע לאולם חתונות כאשר גט הפיטורין התחלף בכתובה כדת משה וישראל. ראש אבות בתי הדין בתל אביב הרב זבדיה כהן סידר חופה וקידושין וגיור, וגאל משפחה ממצוקה פתאומית שנקלעה אליה.

האם גילתה כי אינה יהודיה - גוירה וחותנה מחדש

בני זוג נישאו לפני מספר שנים ואף נולדו להם שני ילדים. הסבתא, אמה של אם המשפחה, גילתה לעת זקנתה לאוזניה של האישה שבעצם היא ילדה מאומצת וכי היא לא בתה הביולוגית. מסתבר כי האם הביולוגית איננה יהודיה כאשר המשמעות היא כי האישה הנשואה וילדיה אינם יהודים. הנושא הרגיש הובא לפתחו של ראש אבות בתי הדין בתל אביב.

לאחר שחקר ובדק כי האישה אכן שומרת מצוות כל ימי חייה, התחנכה במסגרות חינוך דתיות והיא מקפידה על מצווה קלה כבחמורה, הוא החליט מיד לגייר אותה ולהשיא אותה מחדש כדת משה וישראל. האישה הופנתה לטבילה במקווה סמוך ומיד עם שובה נפרסה טלית ונערכה חתונה באולם הגירושין. הרב זבדיה כהן קידש על היין, וקרא את הכתובה ואת שבע הברכות בנוכחות הבעל, הדיינים, והעדים.