הישראלים בורחים מטורקיה - וזה היעד שהם בוחרים במקום

המלחמה משנה את יעדי הטיסות של הישראלים: טורקיה הודחה מהמקום הראשון אל מחוץ לעשירייה המובילה, והישראלים בוחרים לטוס לקפריסין | הפטור מוויזה הופך את ארה"ב ליעד הפופולרי ביותר עבור ישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 17:04 כא בטבת התשפד

הישראלים בורחים מטורקיה - וזה היעד שהם בוחרים במקום
טיסות, צילום: CANVA

פספורטכארד, חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל, מפרסמת היום (ג') את רשימת היעדים הפופולריים ביותר לטיסות ישראלים לחו"ל בשנת 2023. מנתוני החברה עולה כי טורקיה, שבשנה שעברה הייתה במקום הראשון בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר, נדחקת בצל המלחמה מחוץ לעשירייה המובילה. המדינה שתופסת את מקומה היא קפריסין.

ירידה חדה גם בטיסות לאיחוד האמירויות

עוד יעד שבשנה שעברה תפס את המקום השלישי ברשימת היעדים המועדפים במהלך הרבעון הרביעי של השנה ונדחק מחוץ לעשירייה הפותחת הוא איחוד האמירויות. מדובר ביעד אטרקטיבי במיוחד לנוכח העובדה שמזג האוויר בתקופה זאת בשנה הוא הכי נוח לביקור במדינה, ובעקבות המלחמה גם הוא צנח.

שוק בדובאי

שוק בדובאי | צילום: shutterstock

את מקומן של טורקיה איחוד האמירויות תופסת קפריסין שמגיעה למקום השלישי לאחר שבשנה שעברה כלל לא היתה בתקופה זאת בעשירייה הראשונה. עוד יעד שנדחק מעשירייה הפותחת הוא מצרים בעיקר לנוכח ירידה של יותר מ-80% בנוסעים לסיני. את חופי חצי האי המצרי החליפו המטיילים בחופי תאילנד שזינקה ליעד הרביעי המועדף על הישראלים.

ק

נתונים: פספורטכארד

על פי הטבלה, לאורך השנה יוון ממשיכה להיות היעד הכי מועדף לטיסות על ישראלים אבל בשלושת החודשים האחרונים נרשם שינוי מגמה, וברבעון האחרון לשנת 2023 ארצות הברית הופכת ליעד שאליו טסים הכי הרבה ישראלים.

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד, מסבירה: "סיומה של שנת 2023 משנה את מפת היעדים המועדפים על ישראלים לטיסה, ואנחנו מעריכים שנראה את המשך המגמות האלה גם בשנת 2024. לצד הירידה המובנת במספר הטיסם לחו"ל בשל המצב, אנחנו רואים העדפה ברורה אצל הטסים בבחירת יעדים שישראלים מרגישים בהם בטוחים יותר. אנו מעריכים כי לאור חזרת מספר חברות תעופה זרות לפעול במהלך ינואר ופברואר בישראל, תחל חזרה הדרגתית בתנועת הנוסעים לחו"ל עפ"י דפוסים אלה".