מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עונש לטורקים: בית הקפה המיתולוגי החליף את שמו של הקינוח הפופולרי

בקפה קדוש לא נשארו אדישים להתבטאויות האנשטימיות של נשיא טורקיה והחליטו לשנות שת שמו של הקינוח הפופולרי של בית הקפה, "הכלה מאיסטנבול". השם החדש שנבחר: קרן שמש

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 21:28 א בכסלו התשפד

עונש לטורקים: בית הקפה המיתולוגי החליף את שמו של הקינוח הפופולרי
קפה קדוש בירושלים, צילום: Hadas Parush/Flash90

"הכלה מאיסטנבול" הוא הקינוח האהוב והנמכר ביותר בקפה קדוש מירושלים. להבדיל ממרבית הקינוחים המשתנים חדשות לבקרים, את הקינוח הזה מכינים בקונדיטוריה מדי יום מכיוון שאנשים מגיעים מכל חלקי הארץ במיוחד בשבילו. אולם, לאחר האמירות האנטישמיות של נשיא טורקיה ארדואן, בשבועיים וחצי האחרונים, לא הופיע שמו של הקינוח בחזית הויטרינה ובפתק הצמוד לקינוח נכתב ללקוחות: "מחפשים שם חדש לקינוח", בתוספת איקס גדול על השם "הכלה מאיסטנבול".

עונש לטורקים, השם החדש של הקינוח הפופולרי

עונש לטורקים, השם החדש של הקינוח הפופולרי צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

"נסעתי ברכב עם בני, אראל וברקע התנגן השיר "קרן שמש"

במהלך השבועות האחרונים, אלפי שמות הוצעו לקינוח הפופולרי, מרביתם בהקשר של המלחמה. מתוך כל השמות, נבחר השם "קרן שמש". שף קונדיטור קרן קדוש, בעלי קפה קדוש, הסביר מדוע הוא נבחר: "נסעתי ברכב עם בני, אראל וברקע התנגן השיר "קרן שמש", אראל הציע את השם לקינוח ואני חשבתי שזה שם מושלם הן בשל כך שאנו מצפים ומתפללים לקרן שמש שתשיב את 239 החטופים והן בשל מילות השיר "אל תבכי קרן שמש" שמבטאות את הרצון שלנו לשדר תקווה".

כזכור, בעקבות האמירות האנטי-ישראליות של נשיא טורקיה, ארדואן, שאמר כי חמאס "הוא לא ארגון טרור אלא ארגון שחרור שנאבק על אדמתו" ובגלל שלט שצולם בכניסה לאחת החנויות באיסטנבול ועליו נכתב "אין כניסה ליהודים" הוחלט בבית הקפה הירושלמי להחליף את שם הקינוח "הכלה מאיסטנבול" בשם אחר.