מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, חוסל בביירות

כטב"מ תקף בלב ביירות, חוסל סגן מנהיג חמאס | סמ"ר סופיאן דגש, לוחם הנדסה, נפל בקרב בצפון הרצועה | אסמעיל הניה התייחס לשחרור החטופים: "לא תהיה עסקה ללא הפסקת התוקפנות" | גלנט על הנעשה מול חיזבאללה: "מתחילים תהליך של היערכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 10:50 כא בטבת התשפד | עודכן בתאריך 02/01/24 18:15

סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, חוסל בביירות
חייל בעזה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

18:05 | פיצוץ חריג ברובע דאחייה בביירות מתקיפת כטב"מ, דיווחים בלבנון על מספר הרוגים. ברויטרס דווח כי יעד החיסול הוא גורם פלשתיני בכיר. מאוחר יותר דווח כי מי שחוסל הוא סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, המכהן כסגן מנהיג חמאס וראש "מטה הגדה" בארגון. יחד איתו חוסלו שני מפקדים בכירים.

17:55 | הותר לפרסום שמו של סמ"ר סופיאן דגש, בן 21 ממגאר, לוחם בגדוד ההנדסה 601, ׳עוצבת עקבות הברזל׳ (401), שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. חמישה חיילים נוספים נפצעו קשה.

הנייה: "החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו"

17:15 | על רקע השיחות האינטסיביות והנסיונות להבאת עסקה לשחרור חטופים חדשה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה הצהיר: "הצגנו לקטאר ולמצרים את עמדתנו המבוססת על הפסקה כוללת של התוקפנות נגד עמנו. החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו".

הוא המשיך וטען: "אנחנו פתוחים להשבת הסמכות הלאומית ולממשלה לאומית בגדה וברצועת עזה. אנחנו מדגישים את הפעילות על בסיס תוכנית ההתנגדות, שבראשה הקמת מדינה שבירתה ירושלים וזכות השיבה". עוד הדגיש הניה, "הסדר בסוגיה הפלסטינית בלי חמאס וההתנגדות הם אשליה ותעתוע".

15:36 | אזעקות בגליל העליון: ערב אל עראמשה ומשגב עם. לא דווח על נפגעים.

גלנט בעזה על הנעשה מול חיזבאללה: "מתחילים תהליך של היערכות"

14:00 | שר הביטחון יואב גלנט, נכנס לרצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, כדי לקיים הערכת מצב עם לוחמי אוגדת 99 בראשות מפקד האוגדה תת-אלוף ברק חירם.

גלנט אמר ללוחמים כי בדרום רצועת עזה המציאות שונה מבצפון הרצועה, "במרחב של ח'אן יונס וסביבתה אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים, אין לו קשר לתהליך. הוא ממוקד במה שנמצא מעל המנהרות שבהן מסתתרים בכירי החמאס, בעומקים גדולים ולכן אנחנו כבר מגיעים אליהם בכל הדרכים וזה קורה כבר עכשיו" אמר.

"אנחנו מבודדים את מרחב ח'אן יונס והמאמץ יימשך כמאמץ עצים. אתה דרך הפעולה משתנה כפונקציה של מה שהשגנו ושל הערכת המצב. אנחנו לא מוותרים, זה לא שאנחנו עוצרים עכשיו פעילות, כי יש פה תחושה לא נכונה שאני שומע אותה מהרבה מקומות".

גלנט על ציר צלאח א

גלנט על ציר צלאח א'-דין צילום: אלעד מלכה

14:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 בשיתוף יחידת שלדג ויחידת יהל"ם השתלטו על מעוז המודיעין והשליטה של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה

מרחב המוצב המזרחי של חמאס בעזה

מרחב המוצב המזרחי של חמאס בעזה צילום: דובר צה"ל

11:00 | בשבועות האחרונים לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 הפועלים תחת אוגדה 162 נלחמו במוקדי לחימה מרכזיים, בינהם ניהלו קרבות במחנה הפליטים שאטי, המרובע הבטחוני, מחנה הפליטים ג׳אבליה ודרג׳ תופאח.

בימים האחרונים במהלך פשיטה של הכוחות במרחב דרג׳ תופאח השתלטו הלוחמים על תשתיות טרור הממוקמת בביתו של מפקד חטיבת העיר עזה ובכך אפשרו כניסה של כוחות מיוחדים לסריקות. במסגרת הלחימה במרחב, נתקלו הכוחות במחבלים ונלחמו בקרבות מטווח קצר.
לוחמי החטיבה חיסלו עשרות מחבלים, איתרו והשמידו פירים, אמצעי לחימה רבים ומצאו ממצאים מודיעינים הקושרים את המסגד המרכזי במרחב דרג' תופאח למתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס ב7/10.

צה"ל בהודעה חריגה: תקפנו עמדה של צבא סוריה

10:30 | צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון; מטוס קרב תקף במהלך הלילה תשתית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבשטח לבנון.

במהלך הלילה, צה"ל תקף תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים אמש (ב') לעבר שטח ישראל. בנוסף, זוהו לפני זמן קצר שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שלומי.

4 מחבלים חוסלו ביו"ש, קצין צה"ל נפצע

7:00 | במהלך מבצע לסיכול טרור של כוחות צה"ל מגדוד המילואים 8211 בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, הלוחמים זיהו את המבנה בו הסתתרה חוליית המחבלים ובתום חילופי אש חיסלו את ארבעת המחבלים והחרימו שלושה נשקים מסוג "קרלו" ששימשו אותם. במהלך חילופי האש נפצע קצין צה"ל במילואים באורח בינוני, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

בנוסף, במהלך פעילות נוספת לאיתור אמצעי לחימה בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה, לוחמי מילואים ניטרלו בירי מחבל שירה באקדח לעברם, אין נפגעים לכוחותינו. בנוסף, החרימו הכוחות את האקדח ששימש את המחבל. כמו כן, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

חיילים בעזה

חיילים בעזה, צילום: דובר צה"ל