מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כטב"מים יורטו בגולן - אזעקות בגוש דן והשפלה

אזעקות בגוש דן והשפלה | מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח | פיגוע דקירה סמוך לאזור התעשייה מישור אדומים: שני מאבטחים נפצעו באורח קל - המחבל נוטרל

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/23 19:56 יט בטבת התשפד | עודכן בתאריך 01/01/24 00:07

כטב"מים יורטו בגולן - אזעקות בגוש דן והשפלה
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

התראות על חדירת כלי טיס, צה"ל יירט מטרה חשודה שהגיע מכיוון מזרח

00:00 | אזעקות הופעלו בשדרות, רחובות, נס ציונה, באר יעקב, ראשון לציון, רמלה, לוד, חולון, בת-ים, מקווה ישראל, מודיעין-מכבים-רעות וגדרה.

22:04 | מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה האווירית הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח מדינת ישראל.

כמו כן, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה את המטרה.

20:15 | התראה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בקצרין ובדרום הגולן. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק.

20:05 | התראה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה במושב קשת שברמת הגולן. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק.

פיגוע דקירה במישור אדומים - שני מאבטחים נפצעו קל

19:45 | פיגוע דקירה סמוך לאזור תעשייה מישור אדומים: מחבל דקר הערב (א') שני מאבטחים ופצע אותם באורח קל. מדיווח ראשוני של מד"א, חובשים ופראמדיקים העניקו במקום טיפול רפואי לשני מאבטחים במצב קל, עם פציעות קלות בהכרה מלאה, המחבל נוטרל.

ממשטרת ישראל נמסר: מחבל שטרם ידועה זהותו, הגיע לפני זמן קצר לאיזור התעשייה במישור אדומים ודקר בסכין שני מאבטחים בעמדת הכניסה. שני הנפגעים פונו במצב קל על ידי גורמי רפואה לקבלת טיפול. המחבל נוטרל על ידי מאבטחים במקום. כוחות משטרה במקום והחלו בחקירת נסיבות האירוע.

הסכין ששימש את המחבל

הסכין ששימש את המחבל צילום: דוברות המשטרה

הרמטכ"ל ללוחמי מילואים: הוראות הפתיחה באש לא כובלות ידיים לאף אחד

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, קיים היום (א') הערכת מצב בח'רבת אח'זעה שברצועת עזה יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד. הלי אמר ללוחמי המילואים: "כל מהלך שאתם עושים תקבלו אליו את התמיכה באש הכי חזקה שאפשר, תתכננו את זה עם היכולות שיש לכם, צאו תמיד חזק קדימה, עם תחבולה משולבת בתוך הקרב ותפעילו בשכל את הוראות הפתיחה באש".

עוד הוסיף הלוי: "הוראות הפתיחה באש לא כובלות ידיים לאף אחד, הוראות הפתיחה באש באו לשמור עלינו גם מעצמנו, ולעבוד נכון שאנחנו נהיה מאוד אפקטיביים בפגיעה באויב, ומאוד מאוד מבוקרים בפגיעה בעצמנו ויש לנו מורכבויות כאלה. תעבירו הערכה רבה מאוד לכל האנשים, מהשבעה באוקטובר חטיבת מילואים, כל הזמן מלא פה, משימות, מעבר בין גזרות, ראוי לכל הערכה ותשלימו את המשימה הזו חזק וטוב".