מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חשיפה מטלטלת "אמרתי לעצמי שאני צריכה לזכור הכל": ה"ניו יורק טיימס" חושף תחקיר מטלטל על הטבח

ה"ניו יורק טיימס" פרסם תחקיר מקיף על מעשי האונס והאלימות המחרידים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ישראליות בטבח ה-7 לאוקטובר. עשרות נשים הותקפו בברוטאליות ונרצחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/23 08:31 יז בטבת התשפד

"אמרתי לעצמי שאני צריכה לזכור הכל": ה"ניו יורק טיימס" חושף תחקיר מטלטל על הטבח
אזור הטבח ליד קיבוץ רעים, צילום: Yossi Zamir,Flash90

הסיפורים הרבים והקשים שיש מטבח ה-7 לאוקטובר קשים לתפיסה ומכילים עדויות על מעשי זוועות נוראיים שביצע ארגון הטרור חמאס. אמש (ה'), פרסם ה"ניו יורק טיימס" תחקיר מקיף על מעשי האונס והאלימות המחרידים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ישראליות בטבח הנורא.

ההרס אחרי הטבח במסיבת טבע נובה ברעים

ההרס אחרי הטבח במסיבת טבע נובה ברעים, צילום: Yaniv Nadav/Flash90     

30 גופות נשים שעברו התעללות מינית

מבצעי התחקיר ראיינו יותר מ-150 עדים שסיפרו סיפורי זוועות - בהם עדים, צוות רפואי, חיילים ויועצי אונס, והסתמכו על קטעי וידאו, תצלומים ונתוני GPS מטלפונים ניידים. ה"טיימס" זיהה לפחות שבעה מקומות שבהם נראה כי נשים ונערות ישראליות הותקפו מינית באלימות, ולפיו נמצאו יותר מ-30 גופות של נשים ונערות כשהן עם סימני התעללות קשים באזורים המוצנעים שלהן.

מקרי אונס רבים ואלימות קשה

אחת העדויות שמובאות בתחקיר, היא של ספיר, רואת חשבון בת 24 שסיפרה כי בשעה 8 בבוקר ב-7 באוקטובר הסתתרה מתחת לענפים הנמוכים של עץ ליד כביש 232, כארבעה קילומטרים דרומית-מערבית למסיבת הנובה שהייתה ליד קיבוץ רעים. היא נורתה בגב, כיסתה את עצמה בדשא יבש ושכבה בשקט ככל שיכלה.

"אמרתי לעצמי: אני צריכה לזכור הכל"

עוד סיפרה, כי ראתה כ-100 גברים נכנסים ויוצאים מכלי הרכב כשהם עם רובים, רימונים וטילים קטנים. עוד ראתה כי נשים פצועות קשה כאשר המחבלים אונסים אותן. ספיר מספרת על הטראומה שהולכת איתה עד היום ומתארת כי בקושי מצליחה לישון, מתעוררת בלילה עם לב פועם, מכוסה זיעה. "באותו יום הפכתי לחיה", היא מתארת. "הייתי מנותקת רגשית. הסתכלתי על כל זה כאילו אני מצלמת אותם בעיניים, לא שוכחת שום פרט. אמרתי לעצמי: אני צריכה לזכור הכל", סיפרה בזעזוע.