לא מחכה לגנץ: בן גביר מינה מחליף לנציבת שב"ס

אחרי הדחתה של נציבת שב"ס קטי פרי, השר לבטחון לאומי החליט למנות את מזכירו הביטחוני ניצב קובי יעקובי כממלא מקומה: "קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 14:35 טז בטבת התשפד

לא מחכה לגנץ: בן גביר מינה מחליף לנציבת שב"ס
ניצב קובי יעקובי, צילום: ללא

השר איתמר בן גביר החליט היום (ה') כי ניצב קובי יעקובי, מזכירו הביטחוני, ימונה לממלא מקום נציב שב"ס. כזכור, ביום שלישי האחרון הודיע השר לבטחון לאומי כי לא תוארך כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, בשל מה שהוא מגדיר "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

בעל עיטור המופת של המשטרה

המחליף שנבחר הוא ניצב קובי יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה. יעקובי החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני ושירת כמפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם ועוד. באוגוסט 2021 זכה יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל כאשר הוביל את פקודיו להציל חיי אדם מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים "איתנים".

ניצב קובי יעקובי

ניצב קובי יעקובי

מאז חודש ינואר 2023 משמש ניצב יעקובי כמזכירו הביטחוני של השר לביטחון לאומי, והוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה ובעל תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בן גביר: "בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "ניצב קובי יעקובי הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו, כממלא מקום הנציב. יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".