מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב נבון על המכינות: "מתברר שהם לא פיגרו אחרי כולנו בשלושים שנה, אלא להפך"

הבוקר נפל החלל ה-15 מקרב בוגרי מכינת "עלי" | הרב חיים נבון התייחס לנתון הבלתי נתפס, והצדיע: " הם הבינו עד כמה נחוץ גם היום לעמוד בחזית הזו, בחזית הצבאית ולהיות מוכנים בכל עת לקדם את פני אויבינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 13:06 טז בטבת התשפד

הרב נבון על המכינות: "מתברר שהם לא פיגרו אחרי כולנו בשלושים שנה, אלא להפך"
חיילים בעזה, צילום: דובר צהל

הרב חיים נבון, שבעצמו גדל בישיבת ההסדר הר עציון ונחשב אחד מבוגריה הבולטים, כתב היום (ה') פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא מבקש להביע את הערכתו לבוגרי המכינות במערכה הזו, כך כתב: "נריה זיסק הי"ד הוא החלל ה-15 במלחמה הזו ממכינת עלי. מכינת עצמונה איבדה 13 בוגרים. אני מצוי יותר בעולם ישיבות ההסדר, שגם הוא ספג מכה קשה ונוראה במלחמת שמיני עצרת (לצד קבוצות ושבטים ומגזרים נוספים), ומבכה את חלליו הרבים הי"ד".

לרב נבון היה חשוב להדגיש דווקא את תרומתן של המכינות הקדם-צבאיות: "היום אני רוצה להצדיע לאנשי המכינות. הרבה פעמים שמעתי בסגנונות שונים את הטענה שהרב סדן והרב לוינשטיין, מייסדי מפעל המכינות הקדם-צבאיות, "מפגרים בשלושים שנה אחרי המציאות": לפני שלושים שנה הצבא היה ערך מרכזי בחברה הישראלית, והיום הוא הרבה פחות חשוב - ולא צריך לחנך לקראתו בכזו התלהבות".

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן.

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב כותב, שהגיע הזמן להודות כי הם צדקו: "היום מתברר שהם לא פיגרו אחרי כולנו בשלושים שנה, אלא להפך: הקדימו בשלושים שנה את כולנו. הם ועמיתיהם ותלמידיהם הבינו עד כמה נחוץ גם היום לעמוד בחזית הזו, בחזית הצבאית, להתייצב ביחידות הקרביות ביותר, ולהיות מוכנים בכל עת לקדם את פני אויבינו. וכשהאויב הרשע הגיע, הם התייצבו להביסו".

הבוקר הותר לפרסום על נפילתו של נריה זיסק ז"ל. שהעלה את מניין הנופלים במערכה זו מקרה בוגרי המכינה ל-15. השבוע נודע גם על נפילתם של רס"ן שי שמריז ז"ל ואריה ריין ז"ל.נופלי בני דוד במערכה: איתן נאה, צביקה לביא, נתנאל מנחם איתן, עלמנאו עמנואל פלקה, יוסף מלאכי גדליה, דקל סויסה, דוד מאיר, דביר לישה, ד"ר איתן מנחם נאמן, יהודה נתן כהן, משה ידידיה לייטר ואיל מאיר ברקוביץ' זכרם לברכה. לצד זאת יש גם לא מעט פצועים מקרב בוגרי המכינה.