מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בהמשך לפרסום כיפה: יוסי דגן דורש שוויון תנאים ללוחמי ההגמ"ר

אחרי שאמש פרסמנו כי לוחמי הגמ"ר לא יקבלו את ההטבות ששאר המילואימניקים מקבלים, ראש מועצה אזורית שומרון פנה במכתב לראש אכ"א בדרישה להשוואת תנאים: "זו אפליה כלפי הלוחמים הטובים ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 09:15 טז בטבת התשפד

בהמשך לפרסום כיפה: יוסי דגן דורש שוויון תנאים ללוחמי ההגמ"ר
יוסי דגן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שלח הבוקר (ה') מכתב דחוף לראש אכ"א אלוף יניב עשור, בו הוא דורש לבטל את הדרת לוחמי ההגמ"ר המשרתים בכיתות הכוננות בישובי יו"ש ותופסים קו ביהודה ושומרון ממערך ההטבות ומענקים בשווי 7 מליארד ש"ח ללוחמי המילואים.

אמש פרסמנו כאן כי צפויה אפלייה בנושא ההטבות לחיילי המילואים וכי מתווה ההטבות מדיר את לוחמי ההגמ"ר, לוחמי ההגנה המרחבית. לוחמי הגמ"ר מהשומרון פנו בנושא לראש מועצת שומרון. דגן שוחח בנושא עם גורמים בכירים במערכת הביטחון ולאחר מכן הוציא כאמור הוציא מכתב רשמי וחריף לראש אכ"א האלוף יניב עשור.

"האם הדם שלהם פחות אדום משל אחיהם הלוחמים ביחידות המקבילות"

בין השאר כותב דגן במכתבו: "נדהמנו לגלות, כי בעיני מאן דהו לוחמי ההגמ"ר, המשרתים ביו"ש, שומרים על הישובים, והחלק מהמקרים אף מבצעים פעילות מחוצה להם- מבצעים ומחסומים, אותם הלוחמים שגוייסו לשמור, לבצע פעילות מבצעית ולמנוע פלישה של מחבלים, ומבצעים פעולות מגוונות באזור- חלקם על צירים מאוימים ובסמוך לכפרים עוינים, אינם מוגדרים משום מה בהגדרות אגף כח האדם כלוחמים והודרו מסל ההטבות שיוענק ללוחמים".

דגן חתם את מכתבו וכתב: "זו אפליה כלפי הלוחמים הטובים ביותר שיש, אפליה מוזרה, משפילה ולא לגיטימית. האם הדם שלהם פחות אדום משל אחיהם הלוחמים ביחידות המקבילות אליהן? האם הלוחם אריאל בן שטרית מיצהר, שנפצע קשה מירי בהיותו לוחם הגמ"ר איננו לוחם? הלוחמים הללו מסכנים את חייהם והם מביאים ביטחון ביישובים ומחוץ לישובים".