מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חרבות זהב: מיליונים הוחרמו מחלפני כספים ערבים ביו"ש

אחרי שהעבירו כספים למטרות טרור: חמש חלפנויות כספים ברחבי יו"ש הוכרזו כארגון טרור | כוחות הביטחון פשטו על הסניפים השונים, החרימו כסף בשווי עשרה מליון ש"ח ועצרו כ-20 פלשתינים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/12/23 08:32 טז בטבת התשפד

חרבות זהב: מיליונים הוחרמו מחלפני כספים ערבים ביו"ש
מזוודות הכסף שאותרו בבית בכיר החמאס, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט הכריז היום (ה') על חמש חלפנויות כספים ביו"ש כארגוני טרור- הלילה הוחרמו מיליוני שקלים שיועדו לחמאס ולג׳יהאד האסלאמי בעזה וביו"ש. נזכיר כי מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה נמצאו מליוני שקלים על ידי חיילים בבתים השונים, אשר הועברו לקופת המדינה.

על משרדי החלפנויות חלחול, בית אלמקדס, אלפח׳ר, אלעג׳ולי וחלפנות נור אלהדא, הפועלים ברחבי יו"ש, עבר לילה לא מוצלח כאשר כוחות מיחידת הסייבר בלהב 433, מאוגדת איו"ש, שב"כ ומג"ב יצאו לפשיטה על תשעת הסניפים של החלפנויות, החרימו כספים בסכום של כעשרה מיליון ש"ח ועצרו 21 חשודים מרמאללה, ג'נין, חברון, טול כרם, עתיל ו-אלבירה פלשתינים החשודים בהעברת כספים לארגוני הטרור.

עם חתימת שר הביטחון על הצו המכריז על החלפנויות כארגוני טרור, כוחות הביטחון יצאו לפשיטה על תשעת הסניפים של החלפנויות, החרימו כספים בסכום של כעשרה מיליון ש"ח ועצרו כ-20 פלסטינים החשודים בהעברת כספים לארגוני הטרור.

לוחמים מחרימים כסף במהלך הפעילות

לוחמים מחרימים כסף במהלך הפעילות צילום: דוברות המשטרה

לוחמים מחרימים כסף בפעילות המבצעית

לוחמים מחרימים כסף בפעילות המבצעית צילום: דוברות המשטרה

מימנו טרור כשהציגו את עצמן כנותנות שירותים פיננסיים

החלפנויות הוכרזו כארגוני טרור בעקבות פעילותם להעברת כספים למטרות טרור, לידי החמאס והג׳יהאד האסלאמי בעזה, יהודה ושומרון. הם פעלו למימון הטרור במסגרת הונאה, כשהציגו עצמן כנותנות שירותים פיננסיים. הכרזתן כארגון טרור התאפשרה בתום חקירה משותפת של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וגופי האכיפה הכלכליים.