תומכים בפריג'ה: חברי הגדוד שלחו מכתב לרמטכ"ל תוך כדי הלחימה בעזה

עשרות חיילים וקצינים בגדוד יחס"ם של חטיבה 460, הגדוד בו משרת אביעד פריג'ה ונלחם ברצועה, שיגרו לרמטכ"ל מכתב תמיכה בחברם: "כל מטרתו הייתה למלא את ייעודו כלוחם ולהציל אזרחים ממוות ופציעה תוך שהוא חותר למגע ומסכן את עצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 08:07 טז בטבת התשפד

תומכים בפריג'ה: חברי הגדוד שלחו מכתב לרמטכ"ל תוך כדי הלחימה בעזה
אביעד פריג'ה, צילום: Flash90

חודש למקרה הטראגי בו נורה למוות בשוגג יובל קסטלמן ז"ל: אחרי הארכת מעצרו של הלוחם אביעד פריג'ה החשוד בירי, עשרות חיילים וקצינים שנלחמים בעזה ומשרתים בגדוד יחס"ם בחטיבה 460, הגדוד בו משרת אביעד פריג'ה, פנו לרמטכ"ל בבקשה שיתמוך בו.

"איש איננו מעלה בדעתו להפוך אירוע טראגי זה לאירוע פלילי"

לפי הפרסום, חבריו לגדוד כתבו להרצי הלוי: "כשם שגיבית את לוחמי צה"ל הפועלים בעזה והרגו בטעות חטופים לא חמושים. איש איננו מעלה בדעתו להפוך אירוע טראגי זה לאירוע פלילי, וכך גם צריך היה לנהוג בחברינו". בנוסף, החיילים מבקשים לוודא כי החקירה תתנהל בצורה עניינית ותהיה מנותקת מלחצים פוליטים: "אין לנו ספק בניקיון כפיו המוחלט של חברנו אביעד, ואנו מאמינים ומקווים שהאמת תצא לאור".

יובל קסטלמן ז"ל

יובל קסטלמן ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"אנחנו משוכנעים שהוא פעל באופן מקצועי ושקול על פי עקרונות הלחימה של צה"ל ובתום לב מוחלט. אנחנו משוכנעים שכל מטרתו הייתה למלא את ייעודו כלוחם ולהציל אזרחים ממוות ופציעה תוך שהוא חותר למגע ומסכן את עצמו", הוסיפו עוד החיילים. נציין כי בשבוע שעבר הוחלט להקל בתנאי מעצר הבית של פריג'ה ואושר לו לצאת לתפילות שחרית וערבית בבית כנסת סמוך למקום המעצר "בליווי מפקח ובתנאי שלא ישוחח עם כל אדם שהוא על פרטי החקירה".