עמית סגל: "למה הרמטכ"ל יצא להגנת אלוף יהודה פוקס ולא על תא"ל ברק חירם?"

בהצהרה שנשא, הזכיר הרמטכ"ל במפורש את האיומים על אלוף פיקוד מרכז, מנגד גינה את המתקפות על תא"ל חירם אך לא הזכיר את שמו מפורשות. בהמשך תיקן סגל בעקבות סרטון המשך בו הרמטכ"ל התייחס גם למתקפות על חירם והסביר את ההבדלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 22:32 יד בטבת התשפד

עמית סגל: "למה הרמטכ"ל יצא להגנת אלוף יהודה פוקס ולא על תא"ל ברק חירם?"
עמית סגל, , צילום: Hadas Parush/Flash90

הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא היום (ג') דברים על מצב הלחימה בעזה אך בין דברים השמיע ביקורת גם על המתקפות שעוברים קצינים בצה"ל. בדבריו הזכיר הרמטכ"ל את המתקפות על אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ואמר כי "כל רדיפה או הכפשה שלו, היא חמורה, ויש לגנות אותה באופן ברור", מאידך הזכיר גם את המתקפות שספג תא"ל ברק חירם אך נמנע מלנקוב בשמו מפורשות.

סגל: "תחושה המקוממת"

הפרשן הפוליטי תהה ברשתות מדוע לא גינה את שני המקרים באופן שווה וכתב: "למה הרמטכ"ל שיצא היום שוב להגנת אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס לא מגן במפורש ובשמו גם על תת אלוף ברק חירם? למה תמיד התחושה המקוממת שיש "מכונות רעל" שחשוב לצאת נגדן ומנגד מכונות רעל פריבילגיות שאליהן ראש המטה הכללי לא מתייחס אלא אם הוא מוכרח וגם אז במרומז?" כתב.

בהמשך תיקן סגל וכתב: "הרמטכ"ל התייחס לחירם בשמו בתגובה לשאלה מפורשת של אחד העיתונאים, בהצהרה המקורית שנשא והועברה אחר כך בהודעה שמו לא הופיע. הרמטכ"ל עצמו השבי לשאל העיתונאי ואמר: "הזכרתי ישירות את האלוף פוקס כי אני חושב שההתקפות האלה חצו קו שכולנו למעט קומץ" השיב הרמטכ"ל.

"קצין שעוסק עכשיו בלחימה בעזה ועושה היטב"

"לא הזכרתי את תא"ל ברק חירם, קצין שעוסק עכשיו בלחימה בעזה ועושה היטב ויש לו זכויות רבות מכיוון שיש עוד הרבה קצינים שקיבלו החלטות קשות ב-7 באוקטובר ויש ביקורת אל מול ההחלטות האלה ואנחנו נבדוק אחד אחד ועם כולם דיברתי ואין אחד שלא יצביע ויאמר 'כאן הייתי צריך לנהוג אחרת' לכן כל שצריך זה סבלנות, נסיים את הלחימה ונדבר על הדברים האלה" סיכם.

יהודה פוקס

אלוף יהודה פוקס, סופג מתקפות. צילום: דובר צה"ל

"לא ראוי להשתלח בהם ולשפוט אותם, כאשר התותחים עוד יורים"

בדבריו אמר היום הרמטכ"ל הלוי: "מפקדים רבים קיבלו החלטות קשות מאוד בשבעה באוקטובר, ואני מעריך את כולם קודם כל על ההתייצבות מול האתגר הזה וסיכון חיים ונכונות אינסופית. את החלטות המפקדים, כמו גם את החלטותיי שלי, נתחקר ונלמד ביסודיות, כשהמצב המבצעי יאפשר זאת. כל אחד מהמפקדים האלה מסכן כעת את חייו בלחימה. לא ראוי להשתלח בהם ולשפוט אותם, כאשר התותחים עוד יורים והם מובילים כוחות בתוך הרצועה בלחימה. אנחנו נמשיך להילחם ונמשיך ללמוד".

הרצי הלוי בעוטף עזה

הרצי הלוי בעוטף עזה, גינה את המתקפות. צילום: דובר צה"ל