מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתיחות בצמרת: נתניהו מונע מגלנט דיונים פרטניים עם ראש המוסד

נתניהו מונע מגלנט לקיים דיונים פרטניים עם ראש המוסד דדי ברנע בנושא החטופים - בלעדיו, כך לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12 | הפרטים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 21:01 יג בטבת התשפד

מתיחות בצמרת: נתניהו מונע מגלנט דיונים פרטניים עם ראש המוסד
נתניהו וגלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

ראש הממשלה נתניהו מונע משר הביטחון גלנט לקיים דיונים פרטניים עם ראש המוסד דדי ברנע בנושא החטופים - בלעדיו, כך לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12. יש לציין כי נתניהו אינו יכול למנוע דיונים פנימיים של שר הביטחון עם הרמטכ"ל ועם האלוף במילואים ניצן אלון, אבל כאמור, הוא אינו מוכן שראש המוסד ייקח בהם חלק.

ראש המוסד דדי ברנע

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה אינו מסכים לדיון בנוכחותו ובנוכחות קבינט המלחמה

לפי הדיווח ראש הממשלה סבור כי לא ייתכן שדיון שראש המוסד, האחראי הישיר על המשא ומתן לשחרור החטופים, נמצא בו, לא יהיה בנוכחותו ובנוכחות קבינט המלחמה כולו. זאת ועוד, לפי גורמים שדיברו עם חדשות 12, כל הדיונים המשמעותיים שבסופו של דבר קובעים מדיניות, מתקיימים בקבינט המלחמה, מפני שהוא נחשב סיעור המוחות הרשמי של בכירי מערכת הביטחון לפני ההגעה לקבינט.

מלשכת שר הביטחון לא נמסרה תגובה. מלשכת רה"מ נמסר כי: "רה"מ לא מגביל את ראש המוסד, הוא יכול להגיע בכפוף ללוח הזמנים שלו. מי שמתווה מדיניות וקובע בעניין השו"ן הוא פורום קבינט המלחמה ואין בלתו".

נדחתה ההצעה המצרית לשחרור שאר החטופים

מוקדם יותר היום, דחו חמאס והג'יהאד האיסלאמי דחו את ההצעה המצרית לשחרור שאר החטופים לפיה הם יוותרו על השליטה ברצועת עזה תמורת הפסקת אש קבועה, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.