בשורה לירושלמים: קרונות הרכבת ישודרגו - בקרוב שולחנות למחשבים ניידים

רכבת ישראל מתחדשת וקולטת מאות קרונועים חשמליים משודרגים: הנוסעים בקו ירושלים - תל אביב צפויים ליהנות משקעי מטענים חדשים, שולחנות גדולים יותר ומושבים נוחים יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 20:01 יג בטבת התשפד

בשורה לירושלמים: קרונות הרכבת ישודרגו - בקרוב שולחנות למחשבים ניידים
רכבת ישראל, צילום: רכבת ישראל

רכבת ישראל מתחדשת: לאחרונה החלה רכבת ישראל לקלוט כ-216 קרונועים חשמליים חדשים מתצורת סימנס הגרמנית. קרונות אלו ישודרגו עם שקעי מטענים חדשים, שולחנות גדולים יותר ומושבים נוחים יותר, וצפויים להיות תחילה בקו הרכבת ירושלים - תל אביב. כמו כן, תוגדל תדירות הרכבות באזורים מסוימים.

רכבת ישראל, אילוסטרציה

רכבת ישראל, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

החידושים הצפויים ברכבת ישראל

בקרונות החדשים יוחלפו השולחנות הקיימים לשולחנות גדולים, מה שיאפשר עבודה עם שני מחשבים ניידים בכל שולחן. בנוסף, יתווספו שקעי חשמל חדשים הכוללים גם שקעי Type A, USB ו-Type C, וישודרגו המושבים לנוחים יותר. חידוש נוסף שיתווסף הוא קרון אופניים ייעודי בו יותקנו 18 מתקני עגינה ייחודים, מתחת למושבים המתקפלים, לצורך שמירה על יציבות האופניים ובטיחות הנוסעים בזמן הנסיעה.

הוספת הקרונות החשמליים יאפשרו להאריך את הרכבות החשמליות ל-12 קרונות, בשונה מהרכבות הנוכחיות בהן קיימים 10 או 6 קרונות כיום. סך המקומות שהקרונות החדשים יכילו הוא כ-1300 מקומות ישיבה.

הרכבת מרחיבה את פעילותה

הרכבת מחזירה את השירות למצב שהיה לפני המלחמה, ומרחיבה את פעילותה בקווים מסוימים. כחלק מכך, תחנות ראשון לציון הראשונים ורכבות בקו ראשל"צ הראשונים-לוד פועלות כבשגרה. בנוסף, תגדל תדירות הרכבות בקו אשקלון - ראשון לציון משה דיין - הרצליה (העובר בתחנות טבעת השרון) לשתי רכבות בשעה, לאורך כל שעות הפעילות.