כתבי אישום הוגשו נגד מציתי חנות האופניים בטייבה שתרמה למפונים

חנות אופניים בעיר טייבה תרמה למפוני העוטף - ובעקבות התרומה היא הוצתה ונבזזה | היום הוגשו כתבי אישום נגד שבעה מעורבים במעשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 10:55 א בכסלו התשפד

כתבי אישום הוגשו נגד מציתי חנות האופניים בטייבה שתרמה למפונים
עצורים, ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

המשטרה והשב"כ פענחו תיק הצתה ובזיזה של חנות אופניים בטייבה, שבוצעו על רקע אידיאולוגי-לאומני לאחר שבעל החנות ותושב המקום תרם אופניים למפוני ותושבי העוטף. היום (ג') הוגש כתבי אישום נגד שבעה מעורבים.

עבירות התפרצות, גניבה, נשיאת נשק, ירי, החזקת נשק ופגיעה בכבוד הדגל

שוטרי תחנת טייבה ולוחמי יס"מ שרון עצרו תחילה 5 צעירים תושבי העיר בחשד למעורבות, כאשר התפתחויות בחקירת השב"כ וימ"ר מחוז מרכז הובילה למעצר חשודים נוספים בביזת החנות ובעבירות טרור ונשק. בתום החקירה, הוגשו לבית המשפט במחוז מרכז כתבי אישום כנגד 7 צעירים המעורבים בפרשייה. מיוחסות להם עבירות, כל אחד לפי חלקו, של התפרצות, גניבה, נשיאת נשק, ירי, החזקת נשק ופגיעה בכבוד הדגל. בעניינו של אחד המעורבים יוחסה עבירה של הצתה בנסיבות של מעשה טרור.

מהמשטרה והשב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה פעילות שתכליתה פגיעה באזרחים על רקע לאומני-אידיאולוגי, ללא קשר ללאום, דת או מין וימשיכו לפעול בנחישות, בהתאם לסמכות הנתונה בחוק, תוך נקיטת כלל האמצעים העומדים לרשותם, בכדי לסכל איומים כאמור"