מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"עכשיו": משפחות החטופים התפרצו במהלך נאום ראש הממשלה

משפחות החטופים התפרצו לנאומו של ראש הממשלה בכנסת בקריאות לשחרורם. ביציע הקהל הונף השלט: "ומה אם זה היה אח שלך?" | נתניהו: "דיברתי עם פוטין אחרי שלא שוחחנו חודשים ארוכים. ביקשתי ממנו שיפעל לשחרור החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 16:33 יג בטבת התשפד

"עכשיו": משפחות החטופים התפרצו במהלך נאום ראש הממשלה
משפחות החטופים בכנסת, צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נאם הערב (ב') במליאת הכנסת והתייחס לסוגיית החטופים. במהלך נאומו משפחות החטופים התפרצו לדבריו הניפו שלטים וקראו לשחרורם בקריאות לשחרורם המיידי: "עכשיו". המשפחות הניפו שלט נוסף ביציעה, עליו נכתב: "מה אם זה היה אח שלך?".

"דיברתי עם פוטין אחרי שלא שוחחנו חודשים. ביקשתי שיפעל לשחרור החטופים"

נתניהו הודיע במהלך נאומו במליאת הכנסת כי ביקש מהנשיא פוטין לסייע בשחרור חטופים בעלי אזרחות רוסית. "דיברתי עם פוטין אחרי שלא שוחחנו חודשים ארוכים. ביקשתי ממנו שיפעל לשחרור כל החטופים ובפרט יוצאי ברית המועצות שנמצאים ביניהם" אמר. נתניהו הדגיש במהלך נאומו את האחריות של הצלב האדום למצב החטופים: "הנחתי מול נשיאת הצלב האדום ארגז טרור, ואמרתי לה 'קחי את זה לעזה לחטופים'. היא סירבה".

פניתי לנשיא סין שיפעל עבור הצעירה נועה ארגמני שהיא בת לאמא סינית

נתניהו אמר כי פנה לנשיא סין וביקש סיוע בשחרור החטופים. "באופן חריג פניתי לשגריר סין בישראל שיגיע לפגישה אצלי. פניתי אליו בשביל הצעירה נועה ארגמני בת לאמא סינית" אמר. "פניתי כדי שיעביר לנשיא סין מסר ממני 'אני מבקש התערבות אישית מחוץ לפרוטוקול לפעול לשחרור הבת שלה. היא חולה במחלה קשה ורוצה לראות את הבת שלה' השגריר חזר ואמר שהעביר את המסר לנשיא".