מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"השמדנו שליש מהצבא": ההגזמות והשקרים של סינוואר לפעילי חמאס

על רקע הדיונים על עסקת החטופים, סינוואר מתבטא לראשונה מתחילת הלחימה וטוען כי החמאס "השמידו את הצבא". על עסקת חטופים הוא כותב: "לא ניכנע לתנאי הכיבוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 11:34 יג בטבת התשפד

"השמדנו שליש מהצבא": ההגזמות והשקרים של סינוואר לפעילי חמאס
סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

על רקע הצהרתו של נתניהו אמש כי "ישראל יודעת 'בערך' את סביבת הימצאו של סינוואר", הבוקר (ב') מנהיג חמאס מתבטא לראשונה מתחילת הלחימה. במכתב ששלח לפקודיו הבוקר הוא טען כי חמאס "השמידו את צבא הכיבוש, והם בדרך לריסוקו", כך פורסם במעריב.

סינוואר: "לא ניכנע לתנאי הכיבוש"

"גדודי עז אלדין אל-קסאם מנהלים קרב עז, אלים וחסר תקדים נגד כוחות הכיבוש הישראליים וצבא הכיבוש סובלים אבדות כבדות בחייהם ובציוד", כותב סינוואר במכתב. "במהלך המלחמה הקרקעית, גדודי אלקסאם תקפו לפחות 5,000 חיילים וקצינים, שליש מהם נהרגו, שליש נוסף נפצעו קשה ושליש האחרון נכה לצמיתות. באשר לכלי רכב צבאיים, 750 מהם נהרסו לחלוטין או חלקי. גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש, והם בדרך לריסוקו, ולא ניכנע לתנאי הכיבוש", הוסיף.

ההצהרה באה על רקע הדיונים האינטנסיביים על עסקת החטופים, במסגרתה הציעה מצרים מתווה מסוים לישראל. בתגובה למתווה נמסר מחמאס כי לא ישוחררו חטופים עד שישראל תתחייב לסיים את הלחימה באופן סופי. "בחנו את המצב והודענו לקטאר ולמצרים שלא נדון בתיק השבויים - לפני הפסקת המלחמה", אמר בכיר חמאס.