מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לוחם נהרג מאש חיזבאללה בגבול לבנון - צה"ל חשף תיעוד ממנהרת ענק | סיכום חדשות השבת

סמל עמית הוד זיו נהרג מאש חיזבאללה במרחב שתולה, לוחם נוסף נפצע באורח קשה | צה"ל חשף תיעוד ממצלמת כלב עוקץ מתוך מנהרה באורך מאות מטרים בעזה | חוסל האחראי על סחר האמל"ח של חמאס

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 23/12/23 18:14 יא בטבת התשפד

לוחם נהרג מאש חיזבאללה בגבול לבנון - צה"ל חשף תיעוד ממנהרת ענק | סיכום חדשות השבת
המלחמה הקרקעית בעזה, צילום: דובר צה"ל

יום שישי:

לוחם נהרג מאש חיזבאללה בגבול לבנון - חייל נוסף נפצע קשה

18:00 | צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנהרג מאש חיזבאללה בגבול לבנון: סמל עמית הוד זיו (19) מראש העין, שירת כלוחם בגדוד 71, עוצבת ׳הברק׳ (188). נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ כתוצאה מהשיגורים משטח לבנון לעבר מרחב שתולה. באירוע נפצע לוחם נוסף בגדוד 71, עוצבת ׳הברק׳ (188) באורח קשה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחתו עודכנה.

עמית הוד זיו

עמית הוד זיו צילום: דובר צה"ל


20:00 | בהמשך להתרעה במרחב מנרה, זוהו מספר שיגורים מלבנון לשטח ישראל. בנוסף, זוהו מספר שיגורי מרגמה מלבנון לעבר מרחב מטולה. בתגובה כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, חיל האוויר תקף תשתית טרור ואתר צבאי של חיזבאללה בשטח לבנון.

צה"ל פועל בדרום העיר עזה: נחשפו פירים וחוסלו מחבלים

20:00 | בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל ופשטו על מרחב עיסא שבדרום העיר עזה. במסגרת הפעילות, לוחמי חטיבת יפתח (11) וכוחות הנדסה, תקפו במרחב עיסא מפקדה של חמאס. הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שניסתה לתקוף את הכוח וחיסלו אותה בקרבות פנים אל פנים. במסגרת התקיפות חוסלו מחבלים רבים והושמדו מבנים רבים ששימשו לפעילות טרור ואמל"ח שהושמד. צוות הקרב של חטיבת הצנחנים איתר וחשף מספר פירים המובילים לתוואי תת קרקע משמעותי.

הושמדה מנהרה באורך מאות מטרים בדרום העיר עזה

לוחמי יחידת יהל"ם ולוחמי יחידת עוקץ, חקרו את התוואי התת-קרקעי מתחת למוצב "עיסא"- המשמש כמוצב תת-קרקעי של חמאס. מדובר בתוואי רב מפלסי שקומותיו שימשו למטרות פיקוד, שליטה ותנועה בין גזרות שונות, לאחסון ולשהייה. לאחר חקר באמצעים טכנולוגיים מגוונים ובשיתוף עם כוחות ההנדסה של אוגדה 99, השמידו הלוחמים את התוואי התת-קרקעי.

בתיעוד שהפיץ דובר צה"ל ממצלמת כלב מיחידת עוקץ נחשפה מנהרת טרור באורך מאות מטרים, הכוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה ששטחם עשרות מטרים, דיפוני בטון ותשתיות מים וחשמל. עד כה בלחימה נסרקו עשרות מנהרות על ידי לוחמי וכלבי היחידה, ואיתרו ממצאים המאפשרים את כניסת הכוחות למנהרות.

תיעוד ממצלמת כלבי עוקץ מתוך המנהרה

יום שבת:

שיתוף פעולה בין הלוחמים על הקרקע לחיל האוויר שהביא לחיסול עשרות מחבלים

8:57 | במסגרת הפעילות הקרקעית במרחב עיסא שבדרום העיר עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11), כהערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס. בשיתוף פעולה עם מכלולי האש והמודיעין החטיבתיים, הכווינו הכוחות מטוס קרב של חיל האוויר שתקף את המבנה וחיסל את המחבלים.

במהלך התקיפה, פלוגת התצפית של החטיבה זיהתה מחבלים חמושים שניסו לתקוף את הכוחות וחוסלו באמצעות ירי צלפים. בנוסף, זוהו תשתיות טרור נוספות, ביניהן מבנים ששימשו כאתרים צבאיים של החמאס במרחב שנתקפו והושמדו בהכוונת הכוח.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 איתרו בשכונת בקשי שבמרכז הרצועה מצבור אמצעי לחימה בגן ילדים. בין היתר נמצאו ארגזי צעצועים המכילים עשרות פצצות מרגמה, ראשי נפץ, וטילי נ"ט מסוג RPG. במהלך פעילות צוות הקרב החטיבתי 14 בעיר עזה, זיהו הכוחות חוליית מחבלים חמושים והכווינו כלי טיס ומטוס קרב של חיל האוויר שחיסלו את החולייה.

כמו כן, במהלך פעילות של צוות הקרב החטיבתי 14 בפאתי שאטי, זיהו הכוחות שלושה מחבלים אשר ביצעו ירי לעבר כוחותינו. הכוחות הכווינו כלי טיס ומסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את שלושת המחבלים.

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה

10:00 | צה"ל תקף הבוקר (שבת) ובמהלך הלילה מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות מבצעיות, תשתיות טרור ומתחם צבאי. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה בשטח לבנון.

200 מחבלים שנעצרו על ידי כוחות צה"ל בעזה הועברו לשב"כ


11:00 | לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו בתוך כשבוע מאות חשודים במעורבות בפעילות טרור ברצועת עזה, מתוכם נלקחו מעל 200 פעילי טרור מארגוני החמאס והגא"פ להמשך חקירה בשטח ישראל. חלק מהפעילים שנעצרו בחרו להיטמע באוכלוסייה האזרחית ולהיכנע, הובלו לישראל עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב"כ. סך הכל נלקחו לחקירה יותר מ-700 פעילים מארגוני הטרור ברצועת עזה.


14:50 | דובר צה"ל: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון, מדובר בזיהוי שווא. אין חשש לאירוע ביטחוני.

16:00 | העיניים של הלוחמים מהאוויר; תיעוד מיוחד של שיתוף הפעולה בין חיל האוויר לכוחות היבשה בחיסול מחבלים בלחימה בעזה

טייסת 100 של חיל האוויר לצד יחידת השלף של מערך 9900 באמ"ן, מפעילה את מטוסי ה"צופית" וה"חופית". צוות המטוס מורכב מטייסים וסיירי אוויר המאפשרים איסוף ויזואליות חוזי וצילום בזמן אמת ומבצעים משימות רבות ומגוונות, ליווי אווירי לכוחות הקרקע, מתן התרעה מדויקת אודות איומים בקרבת הכוחות המתמרנים, איסוף מודיעין ופענוח זירת הקרב.

תיעוד: זיהוי פעילים ותקיפתם מהאוויר

חוסל האחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמל"ח של חמאס

17:30 | הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: בהמשך לחיסול אתמול ברפיח, צה"ל ושב"כ חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף לקח חלק בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה. בתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון.