מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יוסי דגן דורש מצה"ל לפרסם מסמכים שיחשפו את האמת: "יש קמפיין נגד תושבי יו"ש"

יוסי דגן לא שותק: אחרי האשמות בלתי פוסקות מאז תחילת הלחימה על הסטת כוחות של צה"ל מהעוטף לשומרון, וחזרה בלתי פוסקת על ההאשמה כי יש עליה באלימות המתנחלים, ראש מועצת שומרון במכתב לצה"ל: "פרסמו את האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 17:41 ט בטבת התשפד

יוסי דגן דורש מצה"ל לפרסם מסמכים שיחשפו את האמת: "יש קמפיין נגד תושבי יו"ש"
ראש מועצת שומרון יוסי דגן , צילום: רועי חדי

בעקבות הדיון הציבורי מהשבעה לאוקטובר שעוסק בשאלה "האם הוסטו כוחות מעוטף עזה לשומרון לפני שמחת תורה", שבעצם אומר שהטבח התאפשר כי הגנו על תושבי יו"ש, ובעקבות טענות חוזרות ונשנות בארץ ובעולם על עלייה של "פשיעות לאומניות" בשומרון, הוציא היום יוסי דגן, ראש מועצת שומרון מכתב דחוף לאלוף פיקוד מרכז ודובר צה"ל בו הוא דורש לפרסם את המסמכים הרשמיים של צה"ל שלטענתו מפריכים את הטענות הללו.

על הטענה כי הוסטו כוחות כתב דגן: "אנו יודעים בוודאות כי לא רק שלא הוסטו כוחות, אלא גם כי כוח "אגוז" שהיה בתגבור בגזרת שומרון הוא חלק מתוכנית קבועה, הנמצאת בחלק מהגאנט של סדר הכוחות של פיקוד המרכז וחטיבת השומרון".

הוא הוסיף והסביר: "הדברים בתדרוך של דובר צה"ל שהסטת הכוחות תיחקר, לא נכונים, כי הרי לא הוסטו כוחות לפני. חיילי "אגוז" הגיעו לגזרה לפי תכנון מראש- ובכלל לא ירדו מהכוננות מעוטף עזה, אלא בכלל הגיעו מאימון ע"פ גאנט העבודה".

"אלימות המתנחלים" הוא קמפיין אנטישמי ושקרי

בנוסף, דגן התייחס לטענה על פשיעה לאומנית וכתב: "ישנה עלילת דם המקבלת במה ארצית ובינלאומית וגורמת נזק אדיר להתיישבות לצה"ל ולמדינת ישראל והוא הקמפיין שאומר שישנה עליה בפשיעה לאומנית ישראלית ביו"ש מה 7.10, דבר המתדלק את הקמפיין האנטישמי והשקרי הממומן ע"י האיחוד האירופי וארגוני שמאל קיצוני ומכונה: "אלימות המתנחלים". ישנם דו"חות המראים על ירידה משמעותית בפשיעה לאומנית ביהודה ושומרון. לא ברור פיקוד מרכז ודובר צה"ל נמנעים מלפרסם את הדו"חות והמסמכים המוכיחים כי עלילות הדם הללו על ההתיישבות הנן שקריות".

30% מהחיילים ההרוגים מתחילת הלחימה הם מיו"ש. פי 3 מיחסם באוכלוסייה

עוד המשיך וכתב, כי הימנעות מפרסום נתונים שבאופן מובהק עשויים לסייע למדינת ישראל בהסברה הבינלאומית, ולנקות את שם ההתיישבות, בשעת מלחמה פוגעים בישראל: "קמפיין "אלימות המתנחלים" פוגע בכבודה של ההתיישבות ביו"ש ובחוסן כשהיא מותקפת על לא עוול בכפה, וזאת בשעה שאין אוכלוסייה מגוייסת יותר ממנה, וכאשר 30% מהחיילים ההרוגים מתחילת הלחימה הם מיו"ש. פי 3 מיחסם באוכלוסייה". את המכתב חתם דגן בדרישה לקבל לידיו את המסמכים ולפרסם אותם באופן רשמי על ידי דובר צה"ל.