צה"ל הבהיר כי יו"ש לא קשורה למחדל בעוטף, יוסי דגן זעם: "מפיצים שקרים ופוגעים בהתיישבות"

צה"ל מפוצץ את העלילה שהושמעה רבות בתחילת המלחמה לפיה רוב כוחות צה"ל רוכזו ביו"ש ולכן העוטף הופקר | בצה"ל מבהירים כי אלו האשמות חסרות בסיס: התעסוקה המבצעית באוגדת איו"ש לא השתנתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/23 11:01 יח בכסלו התשפד

צה"ל הבהיר כי יו"ש לא קשורה למחדל בעוטף, יוסי דגן זעם: "מפיצים שקרים ופוגעים בהתיישבות"
חיילים, צילום: Ayal Margolin/Flash90

בשבועות הראשונים למלחמה נפוצה תאוריה רווחת על ידי עיתונאים, משפיעני רשת ואנשי תקשורת ביניהם בן כספית מ"מעריב" ו-103FM, וכתבי עיתון הארץ יניב קובוביץ ויהונתן ליס בכתבה באתר לפיה צה"ל העביר גדודים מעוטף עזה לשומרון לפני פרוץ המלחמה, בשל האירועים בחווארה, ובכך בעצם היפנו במרומז אצבע מאשימה בנוגע לטבח בעוטף עזה ליהודה ושומרון.

היום (ו') דובר צה"ל הוציא הודעה למועצת שומרון בה הוא מבהיר: "לא היה מעבר של גדודים לפני פרוץ המלחמה מעוטף עזה ליו"ש, התעסוקה המבצעית באוגדת איו"ש לא השתנתה על חשבון פיקוד הדרום לפני המלחמה"

80% מהישובים בשומרון ריקים מגברים משום שכולם מגוייסים בחזית

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר בתגובה לסיפור כי: "כואב שיש מי שמוצא זמן בזמן לחימה ואסון, לייצר קרע ושיסוי בתוך העם. לפגוע בלכידות ולהפיץ שקרים על שקרים, שפוגעים בחוסן הלאומי ובאים לפגוע בהתיישבות החלוצית ביהודה ושומרון. לא רק שמדובר בעלילה שקרית אלא גם מרושעת, 80% מהישובים בשומרון ריקים מגברים משום שכולם מגוייסים בחזית, 30% מההרוגים בקרבות הם מיו"ש, אנחנו הולכים מלוויה ללוויה, ויש מי שמוצא זמן לפגוע כל כך קשה בהתיישבות עם שקרים שהם חלק מקמפיין ההשחרה המתוזמר נגד ההתיישבות ביו"ש"

גבורת חיילי יו"ש בעוטף

דגן התייחס להרוגים מיו"ש שהגנו בגופם על קיבוצי העוטף: "צה"ל כבר הודיע בצורה רשמית כי לא רק שאין זה נכון, אלא להפך משום שתגברו בעוטף עזה במקום הגדס"ר הבדואי את גדס"ר נח"ל, שיש שם כמות גדולה יותר של חיילים - והמפקד של גדס"ר נח"ל, סא"ל יהונתן בנימין צור הי"ד, גדל ביצהר, גר במאחז הר חמד בקדומים שבשומרון, והוא נהרג בקרב על קיבוץ רעים".

"גם מפקד הפלגה בדובדבן - אורוש, בנו של "אבי המאחזים" אברי רן, מת מות גיבורים בהגנה על קיבוץ כפר עזה, וכן רס"ן מוטי שמיר מהמאחז חוות יאיר שבשומרון, יצא בהתנדבות ללא צו 8 בשבת בבוקר יחד עם 9 מחבריו בחוות יאיר, ונהרג בקרבות בהגנה על קיבוץ רעים. אנחנו עם אחד. אין מקום לשיסוי ושסע. יחד ננצח!".