מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גולני, צנחנים ושריון: צה"ל מודיע - שג'אעיה נכבשה

בתום קרבות קשים, השלימו כוחות אוגדה 36 ובתוכם חטיבות גולני, צנחנים ו-188 את כיבוש שכונת שג'אעיה. בצה"ל אומרים כי הושגה שליטה מבצעית על השכונה נעצר | צפו בפעילות הכוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 17:24 ט בטבת התשפד

גולני, צנחנים ושריון: צה"ל מודיע - שג'אעיה נכבשה
כוח צה"ל בלב שג'אעיה, צילום: דובר צה"ל

אוגדה 36 השלימה את שלב פירוק יכולות הליבה של חמאס בשג'אעיה והושגה אחיזה מבצעית בשכונה. מפקד אוגדה 36 לכוחות גולני, צנחנים, חטיבה 188 ובית הספר לחי"ר שפעלו בשכונה: "נלחמתם כאריות ברעות ובגבורה כשרוח העם בגבכם ואתם בראש לוחמיכם". הכוחות ימשיכו לאחוז במרחב ולבצע פעולות ממוקדות בשכונה על פי צורך מבצעי.

צפו: כך נכבשה שג'אעיה צילום: דובר צה"ל

עשרות פירי מנהרות בבתים, בתי ספר ומרפאות

במהלך הלחימה בשכונה נתקלו הכוחות פנים אל פנים במחבלים שירו, תקפו והשליכו מטענים לעבר כוחות האוגדה מתוך מבנים במרחב בנוי וצפוף וחיסלו אותם בקרבות עצימים תוך הסתערות ופיקוד מלפנים. כוחות האוגדה ביצעו תקיפות נרחבות בשכונה, מאות מטרות נתקפו בסיוע אש, ועשרות פירי מנהרות נחשפו במספר רב של בתים, בתי ספר ומרפאות וסוכלו. בבתים אזרחיים בשכונה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים ואמצעי הדרכה של ארגון הטרור חמאס.

הכוחות בשג

הכוחות בשג'אעיה צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב החטיבתי של חטיבת גולני פשט על בתי בכירים של ארגון הטרור חמאס והחרים חומר מודיעיני. צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 פשט והשתלט על מפקדת גדוד שג'אעיה, ממנה יצאו חלק מן המחבלים שביצעו את הטבח ביום שבת ה-7 באוקטובר.

נעצר מפקד פלוגה בחמאס שהועבר לחקירה

צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים השמיד מעל 100 מבני טרור, חשף והשמיד עשרות רבות של פירי מנהרות, ביצע מעצרים של מחבלים רבים שנכנעו והעביר אותם לחקירות כוחות הביטחון, ביניהם מפקד פלוגה בחמאס ומחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. צוות הקרב החטיבתי של בית הספר לחי"ר סיכל והשמיד עשרות מבנים ששימשו את ארגון הטרור חמאס.