מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המשטרה חוקרת 19 סוהרים שהיכו אסיר ביטחוני: מת כעבור שעות

הותר לפרסום: המשטרה חוקרת אירוע אלימות שהוביל למותו של מחבל בכלא קציעות. 19 סוהרים נחקרו השבוע בחשד למעורבות באירוע | חוננו: "הרחקת הסוהרים מחזקת את ידי המחבלים שמרגישים שידיהם על העליונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 08:34 ט בטבת התשפד

המשטרה חוקרת 19 סוהרים שהיכו אסיר ביטחוני: מת כעבור שעות
עצור, אילוסטרציה, צילום: Flash90

חודש לאחר מותו של מחבל בכלא קציעות, הלילה (ה') הותר לפרסום כי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 חקרה השבוע 19 סוהרים בחשד למעורבות באירוע אלים שהביא למותו של המחבל. הסוהרים נחקרו השבוע במשרדי היחידה ובתום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים.

המחבל - תאיר אבו עסב בן 38 מקלקיליה

האסיר, שמותו נקבע ב-18 בנובמבר הוא תאיר אבו עסב (38), תושב קלקיליה שנשלח בשנת 2005 למאסר של 25 שנים על ניסיון רצח, קשר לגרימת מוות בכוונה, ירי לעבר אנשים ואימונים צבאיים. על פי החשד יום לפני שנמצא מת קבוצת סוהרים תקפה את האסיר ולמחרת הודיעו חבריו לתא לסגל כי האסיר נמצא בתא ללא רוח חיים.

טרם נקבע האם קיים קשר ישיר בין מותו של המחבל לאלימות הסוהרים

הסוהרים חשודים באירוע אלימות כלפי אסירים ביטחוניים בכלא קציעות, בהם אבו עסב שמותו נקבע לאחר מכן. גופתו של המחבל נותחה במכון לרפואה משפטית אך טרם נקבע האם קיים קשר ישיר בין מותו לאלימות הסוהרים. בשל כך, הסוהרים אינם חשודים בגרימת מותו של המחבל אלא בתקיפה בנסיבות מחמירות ו"מעורבות באירוע אלים". הסוהרים הורחקו מעבודתם וחלקם נשלחו למעצר בית.

"משטרת ישראל מתנהלת כתמול שלשום ולא שינתה מאומה מאז פרוץ המלחמה"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המלווה את הסוהרים מסר "לצערנו משטרת ישראל מתנהלת כתמול שלשום ולא שינתה מאומה מאז פרוץ המלחמה. סוהרים אשר פעלו בהתאם להנחיות למול אסירים ביטחוניים-מחבלים, אשר לא סרים למרות מפקדי בית הסוהר, מוצאים את עצמם נחקרים כאחרון העבריינים, בחקירות בהם ספגו השפלה, ואם לא די בכך הוסכם לשחררם אך בתנאי שישהו בתנאים מגבילים מחמירים והרחקה ממקום עבודתם".

הרחקת הסוהרים מחזקת את ידי המחבלים שמרגישים שידיהם על העליונה

עוד הוסיף קידר: "מדובר בסוהרים ולוחמים אשר מתמודדים עם אתגרים קשים למול אסירים מסוכנים. ופועלים בהתאם להנחיות והנהלים. במחזקת את ידי המחבלים שמרגישים שידיהם על העליונה". קידר טען: "הרחקתם מהעבודה מעבר לפגיעה הקשה בהם ללא צורך מחזקת את ידי המחבלים שמרגישים שידיהם על העליונה. אנו מצפים מנציבת שב"ס להתערב באופן בהול ולהורות על השבתם של הסוהרים לעבודתם".