בשורה ללוחמים: המדינה תממן 100 אחוז משכר הלימוד

בעיצומה של הלחימה עבר סופית בכנסת חוק "ממדים ללימודים". במסגרת החוק יזכו הלוחמים המשוחררים למימון של 100% משכר הלימוד. סטודנטים כעת יהיו זכאים להשלמה ל- 100% על כל התואר רטרואקטיבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 15:39 ח בטבת התשפד

בשורה ללוחמים: המדינה תממן 100 אחוז משכר הלימוד
חיילי מילואים, צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90

על רקע המלחמה, חוק חדש שמיטיב עם הלוחמים עבר בקריאה שנייה ושלישית וייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. החוק, "ממדים ללימודים", הקובע כי גם לוחמים משוחררים שהם סטודנטים כעת יהיו זכאים להשלמה ל- 100% על כל התואר רטרואקטיבית, אושר באופן סופי.

איך יעבוד המימון?

על פי החוק, משנת הלימודים הקרובה, יינתן מימון מלא למלגת "ממדים ללימודים". המימון יעשה כך שבשנת הלימודים הראשונה והשניה יקבלו הזכאים מימון של 85% עבור כל שנה. בשנה השלישית יקבלו מימון של 130%. המימון ללימודי הנדסה/אדריכלות/רפואה, שנמשכים ארבע שנים, ייעשה בחלוקה של 85% בכל אחת משלוש השנים הראשונות ומימון של 145% בשנה הרביעית.

כמו כן, הזכאות ללוחמי סדיר ששוחררו תוגדל משלוש שנים לחמש שנים מרגע שחרורם, וללוחמים שהיו קצינים ואנשי קבע תגדל הזכאות מחמש שנים לשבע שנים מרגע השחרור מצה"ל. יו"ר הקואליציה אופיר כץ, שהעלה את הצעת החוק בירך על ההחלטה: "כל לוחם ולוחמת נותנים 100% מעצמם. אנחנו היום נותנים להם 100% בחזרה".

עד כה מומן רק 75% משכר הלימוד

כזכור, החוק שעבר ב2016 קבע כי יוענק סיוע של 75% משכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר ראשון או לתואר שני. 25% נוספים מדמי שכר הלימוד ישולמו בעזרת הפיקדון שניתן לחיילים משוחררים ע"י האגף והקרן למשוחררים.