מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכיר ברשות המיסים: פתחנו בבדיקה נגד אחים לנשק

מנהל מחלקת מוסדות ללא כוונות רווח ברשות המיסים הודיע במהלך דיון ועדת הכספים כי ברשות יבדקו מול העמותה האם היא עומדת בתנאים הנדרשים להקלות מס במסגרת סעיף 46 לפקודות מס הכנסה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 18:54 ו בטבת התשפד

בכיר ברשות המיסים: פתחנו בבדיקה נגד אחים לנשק
מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה., צילום: Shir Torem/Flash90

ארז אורעד, מנהלך מחלקת מוסדות ללא כוונות רווח ברשות המיסים הודיע היום (ב') במהלך דיון ועדת הכספים כי מתנהלת בדיקה מול תנועת "אחים לנשק" לגבי זכאותה להקלות מס במסגרת סעיף 46 לפקודת מס ההכנסה. את הדברים אמר אורעד בעקבות דרישתו של חבר הכנסת אלמוג כהן, שטען כי העמותה אינה עומדת בדרישות להקלות בשל עיסוקה בנושאים פוליטיים.

חבר הכנסת אלמוג כהן: "יש לי בעיה שהם הפרו התחייבויות"

כהן טען כי העמותה הפרה התחייבות שלא לעסוק בנושאים פוליטיים במהלך המלחמה. "לפני מספר ימים העמותה לקחה שמות של חללינו הקדושים, לצורך התנגחות בממשלה, במדיניות שלה ובראש הממשלה, אין לי בעיה שמתנגחים בראש הממשלה, יש לי בעיה שהפרו התחייבויות" אמר.

"קיבלנו נתונים ואנחנו בודקים אותם מול העמותה"

מנהלך מחלקת מוסדות ללא כוונות רווח, ארז אורעד, השיב לכהן ואמר כי הנושא נמצא בבדיקה מול העמותה: "קיבלנו נתונים ואנחנו בודקים אותם מול העמותה" אמר אורעד ."לנושא גם כך יש אישור מאוד קצר, לחצי שנה בלבד. אני לא יכול לומר איזה נתונים מפאת חיסיון, נבדוק את זה מול העמותה, בסוף הבדיקה נעדכן אתכם".