מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

העלאת שכר הנשיא וראש הממשלה בוטלה: כמה כסף המדינה תחסוך?

לאחר ביטול העלאת שכר חברי הכנסת, ועדת הכספים אישרה פה אחד את ביטול העלאת שכר הנשיא, ראש הממשלה, שרים ושופטים. ביטול ההעלאה יחסוך למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 12:15 ו בטבת התשפד

העלאת שכר הנשיא וראש הממשלה בוטלה: כמה כסף המדינה תחסוך?
וועדת הכספים אישרה , צילום: נועם מושקובי.', דוברות הכנסת

על רקע המלחמה, ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני אישרה הבוקר (ב') פה אחד את ביטול העלאת שכר נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ושופטים. החיסכון לקופת המדינה בגין ביטול ההעלאה של נושאי משרה אלה ושל חברי הכנסת שאושר בשבוע שעבר בועדת הכנסת הינו כ-52 מיליון שקלים לשנת 2024.

בשבוע שעבר: העלאת שכר חברי הכנסת בוטלה

כזכור, בשבוע שעבר בוטלה ההעלאה האוטומטית בשכר חברי הכנסת. יו"ר ועדת הכנסת אופיר כץ הודיע על הביטול ואמר: "אין צורך לנמק את המובן מאליו, אנחנו נבחרי ציבור, אנחנו צריכים להוות דוגמא תמיד, ובמיוחד בעת הקשה הזו. נמשיך לפעול על מנת לסייע למצבם הכלכלי של האזרחים ולייצב את המשק".

זאת לאחר שיו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, המליץ לחברי הוועדה לבטל את העדכון הצפוי: "בעת הזו, בה המדינה ורבים מאזרחיה מתמודדים עם השלכותיה הכלכליות של המלחמה, כפי שפעלתי לקיצוץ 80 מליון שקלים מתקציב הכנסת, כך אני חושב שנכון יהיה שגם חברי הכנסת יהיו שותפים למאמץ הכלכלי שיש לרכז בשיקום הישובים מהתושבים". לדבריו: "אבקש מהוועדה הציבורית לשכר אם כן לפעול להעברת המלצה לוועדת הכנסת לבטל את עדכון השכר הצפוי בעוד פחות מחודש".