מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

זה לא נגמר: פיקוד צפון הוציא הבהרה על תוכן ההודעה ששלחו לחיילים

לוחמי מילואים רבים המוצבים בצפון הופתעו כשקיבלו הודעה מצה"ל שמנוסחת כמו הודעת סיום המילואים. החיילים התאכזבו כשבפיקוד הצפון מיהרו להוציא הודעת הבהרה: "אין כוונה להודיע על סיום המילואים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 21:12 ה בטבת התשפד

זה לא נגמר: פיקוד צפון הוציא הבהרה על תוכן ההודעה ששלחו לחיילים
חרבות ברזל, חיילי מילואים הוקפצו, צילום: דובר צה"ל

מעל לחודשיים עברו מאז יצאו אנשים רבים מבתיהם והתגייסו למילואים, רבים מהם לא חזרו הביתה כמעט. ולכן, כשרבים מחיילי המילואים שבגבול לבנון קיבלו הודעה שניתן להבין ממנה כי השירות הסתיים, ההפתעה הייתה גדולה. רבים מהחיילים התקשרו לברר אם ההודעה נכונה, והתאכזבו כשצה"ל מיהר להבהיר: "אין כוונה להודיע על סיום ימי המילואים".

ההודעה שהובילה את החיילים למסקנה השגויה- וההבהרה

בהודעה שיקבלו חיילי המילואים מטעם פיקוד הצפון נכתב: "איש מילואים יקר תודה לך על שירות המילואים, אנו ממליצים לך להיכנס לאתר המילואים על מנת ללמוד על זכויותיך, נודה לך על עדכון הפרטים האישיים במידה ונדרש, לרבות תאריכי שירות המילואים". בסוף ההודעה נכתב: "בנוסף נודה לך על מילוי השאלון המצורף".

ההודעה הזו הובילה הרבה מאנשי המילואים להאמין כי השירות עומד להסתיים, ורבים מהם יצרו קשר עם צה"ל ושאלו- האם ההודעה אכן באה לבשר על סיום המילואים? בתגובה פיקוד הצפון הבין את המסקנה השגויה אליה הגיעו החיילים ומיהר להוציא הודעת הבהרה: "בהמשך להודעה הקודמת, נדגיש כי מטרת ההודעה היא מידע עבורך ולצורכי למידה עבורנו. אין בהודעה זו כוונה להודיע על סיום ימי המילואים למי שעדיין בשירות".