מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: ראינו את המדינה הפלשתינית הקטנה בעזה - כולם מבינים מה היה יכול לקרות ביו"ש

ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בהצהרה משותפת לתקשורת | נתניהו חזר על התנגדותו להעברת עזה לשליטת הרשות הפלשתינית: "הוויכוח בין חמאס לפת"ח הוא לא אם לחסל את ישראל אלא - איך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/23 21:23 ד בטבת התשפד

נתניהו: ראינו את המדינה הפלשתינית הקטנה בעזה - כולם מבינים מה היה יכול לקרות ביו"ש
נתניהו גנץ וגלנט במסיבת עיתונאים, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ כינסו הערב מסיבת עיתונאים משותפת מהקריה בתל אביב. נתניהו הביע צער על הרג שלושת החטופים בידי כוחותינו ואמר "זה שבר לי ולאומה כולה את הלב, חשוב לי לחזק את לוחמינו". נתניהו הדגיש כי המאמץ הצבאי הכרחי לשחרור החטופים: "לא נרפה מהמאמץ הצבאי והמדיני להחזיר את החטופים הביתה בשלום, הלחץ הצבאי הכרחי. בלי הלחץ הצבאי לא היינו יכולים להביא לשחרור חטופים".

נתניהו: "לא אתן שנחליף את חאן יונס בג'נין"

בהמשך, ראש הממשלה חזר והודיע כי יסרב בכל תוקף להעברת רצועת עזה לשליטת הרשות הפלשתינית: "אנחנו נחושים להמשיך עד הסוף. נבטיח שבעזה לא יהיה אחרי שום גורם שמחנך ומעודד לטרור. זו לא פוליטיקה, זו מדיניות". נתניהו הוסיף: "זה הרצון של רוב עצום בעם. לא אתן שנחליף את חאן יונס בגנין. לא אתן לחזור על הטעות הגורלית של אוסלו שהביאה ללב ישראל את הגורמים הקיצוניים ביותר. הויכוח בין חמאס לפתח הוא רק על איך לחסל את ישראל".

נתניהו: ראינו את המדינה הפלשתינית הקטנה בעזה - כולם מבינים מה היה יכול להיות ביו"ש

נתניהו הודיע כי יתנגד להקמת מדינה פלשתינית, והזהיר: "אני ירשתי את הסכמי אוסלו. חשבתי שזו טעות איומה ואני עדיין חושב כך". אני גאה על כך שמנעתי הקמת מדינה פלשתינית. היום כולם מבינים מה הייתה יכולה להיות המדינה הפלשתינית הזו, אחרי שראינו את המדינה הפלשתינית הקטנה בעזה. כולם מבינים מה היה קורה אילו היינו מתקפלים מול הלחצים הבינלאומיים ומאפשרים מדינה כזו גם ביהודה שומרון ופאתי תל אביב".

גלנט: "צריך להבין את הנסיבות שהחיילים פועלים בהם"

שר הביטחון, יואב גלנט לקח אחריות על מחדל הרג החטופים אך ציין את הנסיבות המורכבות: "צריך להבין את הנסיבות שהחיילים פועלים בהם, מנסים למשוך אותם לזירות ממולכדות באמצעות בובות מדברות. זה אחד האירועים הקשים והטרגיים שזכורים לי, כי היינו פסע מהצלחה". שר הביטחון הוסיף: "חמאס מבין רק כח , אף חטוף לא היה חוזר בלי הלחץ. לצערנו יש גם מחירים".

גנץ: אין דרך, מתווה ואמצעי שלא נפעיל כדי לשחרר את החטופים

יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, בני גנץ התחייב כי ייעשה כל מאמץ לשחרור החטופים. "נמצה כל דרך להשיב את החטופים הביתה, אנחנו נחושים, ואין דרך, מתווה ואמצעי שלא נפעיל כדי לעשות זאת" אמר. גנץ אמר כי האחריות להרג החטופים חלה גם על קבינט המלחמה: "בימים האלו האחריות שלנו כדרג מדיני היא להוביל את המערכה. האחריות הזו בתוקף, גם כשיש אירועים קשים. מי ששולח את הלוחמים אל הקרב, אחראי"