בגדוד זעמו: שני החיילים שכרזו שמע ישראל במסגד הודחו מהמילואים

לאחר הסערה שהתעוררה אמש כשחיילים צולמו קוראים בכריזת מסגד בג'נין שמע ישראל, החיילים הודחו על ידי צה"ל. בגדוד טענו כי אין פסול בכך, וכי המסגד משמש כבסיס טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/23 08:45 ג בטבת התשפד

בגדוד זעמו: שני החיילים שכרזו שמע ישראל במסגד הודחו מהמילואים
חיילים כורזים במסגד בג'נין, צילום: צילום מסך

שני לוחמי צה"ל במילואים שצולמו כורזים "שמע ישראל" במסגד בג'נין, הודחו מהמילואים הבוקר (ו'). זאת לאחר שאמש בצה"ל הודיעו כי הדבר נוגד את ערכי צה"ל וכי הלוחמים יענשו: "התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם", מסר דובר צה"ל.

בגדוד המילואים זעמו: המסגד הוא בסיס טרור

בגדוד המילואים זעמו על ההחלטה, וטענו כי המסגד משמש כבסיס טרור וכי אין פסול בהעלאת מורל הלוחמים בקריאת "שמע ישראל". גם השר יולי אדלשטיין פנה לרמטכ"ל וביקש לשקול מחדש את הרחקת הלוחמים. "יש לשקול את נושא המוטיבציה והמורל בקרב חיילנו", אמר.

לעומת זאת, הרב יצחק יוסף, הראשון לציון, הגיב על הנושא בחריפות ושיגר מכתב אמש לרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים. במכתב כתב הרב יוסף כי הדבר אסור וגורם נזק לעם ישראל ולתדמיתו בעולם. "שומה עלינו לנהוג משנה זהירות ולהימנע ממעשים שאין בהם תועלת ללחימה וגורמים נזק לעם ישראל ולתדמיתו בעולם", כתב הרב.

המכתב המלא

המכתב המלא, צילום: ללא

החיילים כרזו שמע ישראל וריססו גרפיטי על המסגד

כזכור, בסרטונים שהתפרסמו נראים הלוחמים כשהם משתמשים ברמקול המסגד בג'נין ופונים לתושבי מחנה הפליטים: "בשם אלוהים הרחמן והרחום. כאן דובר צה"ל, לתושבי המחנה, הסיפור נגמר, לא נאפשר נוכחות של חמושים בתוך המחנה. העתיד יהיה נקי, אנחנו רוצים שתחיו בכבוד במחנה, אין כוח מעבר לכוחו של אללה". בסרטון נוסף נראים החיילים קוראים "שמע ישראל". על המסגד גם רוסס הכיתוב "באנו לאכול חומוס".