מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלחימה נמשכת: הושמדה מפקדת ש'געייה, חייל נפל בקרבות

לוחם בן 19 נפל בקרבות בדרום רצועת עזה, ארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברחבי הרצועה | כוחות צה"ל השתלטו על מפקדת גדוד שג'עייה | גורם בבית הלבן במהלך תדרוך לכתבים טען כי "ימיו של סינוואר ספורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/23 06:58 ג בטבת התשפד | עודכן בתאריך 15/12/23 09:34

הלחימה נמשכת: הושמדה מפקדת ש'געייה, חייל נפל בקרבות
עוז שמואל אדרי, צילום: דובר צה"ל

היום ה-70 למלחמה: דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (ו') כי סמל עוז שמואל ארדי, בן 19 מקיבוץ חצור, לוחם בגדוד ההנדסה 603, ׳עוצבת סער מגולן׳ (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד ההנדסה 710, עוצבת ׳ראם׳ (179) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם במילואים בגדוד 2855, עוצבת ׳חצי האש׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, קצין שיריון במילואים בגדוד 7029, עוצבת ׳ראם׳ (179), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. קצין בגדוד 51, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

כוחות צה"ל השתלטו על מפקדת גדוד שג'עייה

כוחות צוות הקרב החטיבתי 188, בשיתוף פעולה של כוחות שיריון, הנדסה, חי"ר וחיל האוויר השלימו את ההשתלטות על מפקדת גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס. במהלך הפעילות הלוחמים חיסלו מחבלים והשמידו פיר מנהרה ובו מחבל שניסה להשליך מטען על כוחותינו. המתחם הושמד על ידי כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות הנדסה. כמו כן, לוחמי גדוד האיסוף 414 ביצעו שימוש ראשון ברחפן מסוג "מעוז", במסגרתו חשפו ותקפו חוליית מחבלים במרחב.

ביממה האחרונה צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו על תשתיות טרור בלב העיר חאן יונס, חיסלו מחבלים רבים ואיתרו פירי מנהרות של ארגון הטרור חמאס.
במהלך הפשיטות השמידו הכוחות מחסן אמצעי לחימה באמצעות "עוקץ פלדה". בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה ובתוכו אופנועים ששימשו את מחבלי החמאס במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף בניין ששימש כמקום מסתור למחבלים וכלי טיס חיסל שלושה מחבלים שניסו לפגוע בכוחותינו.

כוחות צה"ל בלב עזה

כוחות צה"ל בלב עזה צילום: דובר צה"ל

גורם בבית הלבן: "לסינוואר יש דם של אמריקנים על הידיים"

במהלך הלילה גורם בבית הלבן מסר תדרוך לכתבים ובמהלכו טען כי "אפשר להגיד שימיו של סינוואר ספורים. לסינוואר יש גם דם של אמריקנים על הידיים, ובשבי נמצאים גם חטופים אמריקנים. לא משנה כמה זמן זה ייקח, הצדק ייעשה".

הוא המשיך וטען כי רצועת עזה תהיה בשליטה פלשתינית: "יש הרבה יוזמות ליום שאחרי. יש הסכמה שהעתיד של עזה צריך להיות מובל על ידי הפלשתינים, באופן שלא יאיים על ישראל". עוד אמר כי "היה ברור מההתחלה שיהיה מבצע קרקעי רחב, שיהפוך למבצע בעצימות נמוכה יותר כדי שלראשי חמאס לא יהיה מפלט. מתי זה יקרה? לא אכנס לזה, זה לא תלוי בנו אלא בישראלים".

גלנט ונתניהו נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון גלנט. במהלך פגישתו עם שר הביטחון אמר לו גלנט: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים. זו תהיה מלחמה ממושכת שבסופה ננצח".

גלנט וסאליבן

גלנט וסאליבן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן כי הוא "מאוד מעריך את התמיכה של ארה"ב בישראל , ואני רוצה להבהיר כי השבת חטופינו הוא יעד מרכזי. אנחנו לא מרפים ממנו, ולו לרגע, גם ברגע זה. אמרתי לידידינו האמריקנים: לוחמינו הגיבורים לא נפלו לשווא. מתוך הכאב העמוק על נפילתם, אנחנו נחושים יותר מתמיד להמשיך להילחם עד לחיסול החמאס. עד לניצחון המוחלט".