נשיאת הצלב האדום ביקרה בישראל וחטפה: "כישלון נחרץ של הארגון"

נשיאת הצלב האדום נפגשה עם משפחות החטופים, נציגי משרד הבריאות וראש הממשלה וספגה ביקורות קשות על התנהלות הארגון. לאחר הפגישה היא הדגישה כי "יש לשחרר את החטופים - מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 22:35 ב בטבת התשפד

נשיאת הצלב האדום ביקרה בישראל וחטפה: "כישלון נחרץ של הארגון"
נתניהו בפגישה עם נשיאת הצלב האדום, צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

לאחר הביקורות הקשות על הארגון, נשיאת הצלב האדום נפגשה היום (ה') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נציגי משרד הבריאות וכן עם שר החוץ ונציגי משפחות החטופים. במהלך הפגישות הובהר לנשיאת הארגון כי החטופים נמצאים בסכנת חיים וכי יש לוודא שהם מקבלים טיפול רפואי ותרופתי. ראש הממשלה אף הציג לנשיאה חבילה המלאה בתרופות חיוניות, ודרש שהצלב האדום ימלא את ייעודו ויעביר אותן לחטופים.

משרד הבריאות הציג עדויות על מצב החטופים. נתניהו: יש מכם ציפייה להפעיל לחץ על חמאס

במהלך פגישתה עם שר הבריאות, אוריאל בוסו, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הם הזהירו אותה כי מצבם הבריאותי של החטופים הולך ומתדרדר כל יום שעובר וכי חלקם נמצא בסכנת חיים ממשית. בהמשך הוצג בפניה מידע ועדויות חמורות על המצב הנפשי והבריאותי של החטופים ששבו לישראל משבי חמאס.

גם ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיאת הצלב האדום והטיח בארגון האשמות קשות. "יש הבדל בין לרצוח אזרחים באופן מכוון לבין תוצאות לא מכוונות של הרוגים כחלק ממלחמה. ההצהרות שיוצאות מהארגון שלך לא תמיד עושות את האבחנה הזו". עוד המשיך והדגיש כי "יש לכם כל דרך, כל זכות וכל ציפייה להפעיל לחץ ציבורי על החמאס".

נשיאת הצלב האדום: "יש לשחרר את החטופים - מיד"

שר החוץ אלי כהן דרש טען בפני הנשיאה כי כל יום בו החטופים לא מקבלים ביקור הוא כישלון של הצלב האדום: "דרשנו מהצלב האדום להפעיל את כל האמצעים לקיום ביקור אצל החטופים, ביניהם ילדים וקשישים, ולספק טיפול רפואי לזקוקים לכך. כל יום שזה לא קורה זה כישלון נחרץ של הארגון". ולאחר הביקור והפגישה עם משפחות החטופים כתבה נשיאת הארגון "אני חוזרת ומדגישה: יש לשחרר את החטופים - מיד".