הרב יצחק יוסף מגיב לתקרית במסגד: "גורמים נזק לעם ישראל"

הראשון לציון שלח מכתב לרב הצבאי הראשי, וכתב על מקרה ביזה וביזיון מסגדים: "עם ישראל הוא עם סגולה ואינו נוהג כמעשיהם של אותם מרצחים אשר טבחו לא חמלו, בזזו, השחיתו וחיללו את כל הקדוש והיקר לנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/12/23 18:45 ב בטבת התשפד

הרב יצחק יוסף מגיב לתקרית במסגד: "גורמים נזק לעם ישראל"
הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

אחרי המקרה במסגד בג'נין בו תועדו חיילים כורזים שמע ישראל, הרב יצחק יוסף, הראשון לציון, שיגר מכתב היום (ה') לרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים. במכתב כוב הרב יוסף כי הדבר אסור וגורם נזק לעם ישראל ולדתמיתו בעולם.

"אין לפגוע ברגשותיהם הדתיים של בני דתות אחרות מכמה וכמה טעמים"

"מיעוט קטן מאוד בשולי המחנה נוהגים מנהג ביזיון בבתי תפילה שלהם או מתגרים בתושבי המקום באמצעות מערכות ההגברה אשר נמצאים במסגדים. או שנוהגים מנהג ביזה והשחתה שלא לצורך, בבתים או ברכוש של תושבים", כותב הרב יוסף.

המכתב המלא

לדבריו, "הדבר ברור כי כל שאין מדובר בצורך לחימה אין להתגרות בהם, לבזוז או להשחית שלא לצורך לחימה ובפרט שמדובר בענייני דת. ויש להסביר לאותם חיילים כי אין לפגוע ברגשותיהם הדתיים של בני דתות אחרות מכמה וכמה טעמים".

ההבדל בין העמים

הרב יוסף מדגיש את ההבדל בין העמים וכותב כי "עם ישראל הוא עם סגולה ואינו נוהג כמעשיהם של אותם מרצחים אשר טבחו לא חמלו, בזזו, השחיתו וחיללו את כל הקדוש והיקר לנו. לכן, שומה עלינו לנהוג משנה זהירות ולהימנע ממעשים שאין בהם תועלת ללחימה וגורמים נזק לעם ישראל ולתדמיתו בעולם".