מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"התנהגות חמורה": לוחמים כרזו שמע ישראל במסגד ועוררו סערה

במסגרת פעילות צה"ל בג'נין, מספר חיילים השתלטו על כריזה של מסגד במחנה וקראו "שמע ישראל" ועוד. צה"ל השעה את הלוחמים, ובתגובה לכך יולי אדלשטיין פנה לרמטכ"ל וביקש: לשקול את ההרחקה מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 17:32 ב בטבת התשפד

"התנהגות חמורה": לוחמים כרזו שמע ישראל במסגד ועוררו סערה
חיילים כורזים במסגד בג'נין, צילום: צילום מסך

סרטונים שהפכו פופולריים ברשתות מראים חיילי צה"ל שמשתמשים ברמקול של מסגד במחנה הפליטים בג'נין וקוראים בו "שמע ישראל" ומסרים נוספים. בצה"ל זעמו על האירוע ומסר היום (ה') כי הלוחמים הושעו ויטופלו על ידי המפקדים. "התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל", נמסר מדובר צה"ל.

צה"ל בתגובה לסרטוני הלוחמים מבהיר: "התנהגות חמורה"

לוחמי צה"ל פועלים בימים האחרונים בליבו של מחנה הפליטים ג'נין, ובסרטונים שהתפרסמו נראים חלק מהם משתמשים ברמקול המסגד בג'נין ופונים לתושבי מחנה הפליטים: "בשם אלוהים הרחמן והרחום. כאן דובר צה"ל, לתושבי המחנה, הסיפור נגמר, לא נאפשר נוכחות של חמושים בתוך המחנה. העתיד יהיה נקי, אנחנו רוצים שתחיו בכבוד במחנה, אין כוח מעבר לכוחו של אללה". בסרטון נוסף נראים החיילים קוראים "שמע ישראל".

"הלוחמים הורחקו מפעילות מבצעית באופן מידי", מיהר צה"ל לפרסם בשלוש שפות שונות, "בתגובה לאירוע לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים. התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם".

יולי אדלשטיין ביקש מהרמטכ"ל: "לשקול מחדש"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, שיגר מכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי במכתב וקרא לשקול מחדש את השעייתם של החיילים. "מבלי לגרוע משיקול הדעת המוטעה של החיילים, סבורני כי ניתן לנהל את הטיפול בצורה מתונה יותר מאשר הרחקה מפעילות. במערך השיקולים, יש לכלול גם את נושא המוטיבציה והמורל בקרב חיילנו, שעושים לילות כימים ומחרפים את נפשם בלחימה עזה בקיני הטרור הללו", כתב.