מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר משה ארבל הודיע סופית: הבחירות לרשויות לא יידחו שוב

אחרי שהתעקש כי כל חייל מילואים יוכלל הצביע, גם אם הדבר אומר להעמיד קלפיות בתוך עזה, שר הפנים שיגר מכתב למזכיר הממשלה: "דחייה ארוכה מזו שנעשתה דורשת תיקון חקיקה ראשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 16:31 א בטבת התשפד

השר משה ארבל הודיע סופית: הבחירות לרשויות לא יידחו שוב
משה ארבל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במכתב ששיגר היום (ד') שר הפנים משה ארבל למזכיר הממשלה הוא הבהיר כי אינו מתכוון לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות פעם נוספת, זאת על רקע ההתנגדויות לקיום הבחירות בזמן הלחימה, כשחל מהמועמדים עצמם נמצאים כרגע בלב עזה.

במכתב הבהיר ארבל כי: "הממשלה רשאית, באישור רוב מיוחד של שלושה רבעים מחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ושל מליאת הכנסת, לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר. דחייה ארוכה מזו דורשת תיקון חקיקה ראשית"

"החלטתי שלא לדחות את הבחירות המקומיות דחייה נוספת"

ארבל הבהיר את עמדתו: "הודעתי ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת על החלטתי שלא לדחות את הבחירות המקומיות דחייה נוספת. זאת, למעט 14 רשויות מקומיות אשר פונו והושפעו במיוחד מפרוץ המלחמה. בהן, לא ניתן לקיים את הבחירות במועדן ובכוונתי לקבוע מועד חדש לבחירות ברשויות אלו. החלטה זו התקבלה נוכח המלצת גורמי המקצוע, לאחר עריכת עבודת מטה מקיפה שכללה קבלת התייחסויות גופי הביטחון"



השר משה ארבל טוען כי הוא קיים שיחות עם ראשי הסיעות בקואליציה, בהם ראשי סיעת הליכוד, יו"ר הקואליציה, ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, בהן עלתה "התנגדות מובהקת" לדחייה נוספת של מועד הבחירות המקומיות: "לפיכך ולאור התנאים שנקבעו בחקיקה לאישור דחייה כאמור, אין לדחייה זו בעת זו היתכנות. בנסיבות אלו מצאתי כאמור שלא לפעול לדחיית הבחירות". הוא סיכם בפני מזכיר הממשלה, יוסי פוקס.

"החלטה בנושא זה נכון לה שתתקבל בהסכמה רחבה"

ארבל התייחס להתנגדות של סמוטריץ' וכתב: "לנוכח האמור, ככל ששר האוצר, או חבר ממשלה אחר, מבקש לקדם החלטה לדחיית הבחירות, אבקשך לוודא ראשית את עמדות ראשי כלל סיעות הקואליציה בטרם תידרש הממשלה לנושא. עוד אציין כי החלטה בנושא זה נכון לה שתתקבל בהסכמה רחבה ולא להסתפק בהסכמה קואליציונית בלבד".

בריאיון ל-103FM הצהיר השר ארבל כי ב-30 בינואר יוצבו קלפיות בעומק רצועת עזה, כדי שחיילים מגוייסים יוכלו להצביע. "מיד עם חקיקת החוק לדחיית מועד הבחירות, פניתי גם לראש המל"ל וגם למפקח על הבחירות במשרד הפנים, וביקשתי מהם לבצע עבודת מטה מקיפה", הבהיר. "אמרתי להם שאקבל כל תוצאה שיביאו, ובלבד שיעשו עבודת מטה מקיפה, ואדע לעמוד בלחצים. כל החלטה, גם על דחייה וגם על אי דחייה, יש פה החלטה פוליטית".

"הלחימה עודנה נמשכת ומשרתי המילואים, כולל מועמדים ואנשי קמפיין, עודם נלחמים"

נזכיר כי מפלגת הציונות הדתית בראשות השר בצלאל סמוטריץ' פועלת לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות, זאת בשל מחאת אנשי מילואים, שחלקם עובדים בקמפיינים בבחירות ואף מתמודדים בהן. במכתב ששיגר לשר ארבל בשבוע שעבר כתב סמוטריץ': "משרתי מילואים רבים המוצבים בחזית, נקלעו לסיטואציה מורכבת. כזכור, עם פרוץ המלחמה, הושעו מטבע הדברים כלל הקמפיינים לבחירות לרשויות המקומיות, במקביל להצעת חוק שהתקבלה על ידי הכנסת לדחות את הבחירות. ביום שני האחרון התקבלה כאמור על ידך החלטה אחרת אך הלחימה עודנה נמשכת ומשרתי המילואים, כולל מועמדים ואנשי קמפיין, עודם נלחמים".

"מבדיקה שנערכה על ידנו, וזאת רק במפלגת הציונות הדתית, מתוך 66 רשויות בהם מועמדי המפלגה מתמודדים ישנם 62% מבעלי התפקידים ו-24% מראשי הרשימות שמגוייסים", כתב השר. "אבקש לדחות את הבחירות למועד שיקבע אך ורק בתום המלחמה, על מנת להבטיח בחירות תקניות שלא מפלות לרעה את אלו הנלחמים ומוסרים נפש למען מדינת ישראל ועם ישראל".