מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מרים פרץ מספידה את מפקד גדוד 13: "היום הוא יפגש עם מפקדו אלירז שכה אהב"

האם השכולה מרים פרץ העלתה פוסט לפייסבוק שם פירסמה את המכתב שכתב לה לפני שנים תומר גרינברג, שהיה החייל של בנה, אלירז ז"ל: "לא ידעתי שתומר ילך מאיתנו היום ויפגש עם מפקדו אלירז שכה אהב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 15:21 א בטבת התשפד

מרים פרץ מספידה את מפקד גדוד 13: "היום הוא יפגש עם מפקדו אלירז שכה אהב"
מרים פרץ, צילום: Hadas Parush/Flash90

שנה שעברה כתב תומר גרינברג, מג"ד גדוד 13 של גולני מכתב למרים פרץ, אחרי שדיבר באזכרה של אלירז פרץ ז"ל, בנה ומי שהיה המפקד הנערץ של תומר. במכתב הוא כתב לה כך: "רציתי להגיד לך תודה! תודה שגידלת מפקד ואדם כמו אלירז. הוא דמות לחיקוי בשבילי. כמה אנחנו צריכים אנשים כמוהו היום".

"בגדוד 13 עליו אני הולך לפקד בעוד כמה חודשים רוחו של אלירז תהיה ותישמר לעד"

הוא המשיך וכתב: "אני מתחייב לך בכול ליבי שאעשה הכול כדי שבגדוד 13 עליו אני הולך לפקד בעוד כמה חודשים רוחו של אלירז תהיה ותישמר לעד. זאת הייתה זכות וגאווה עבורי לדבר על אלירז ביום האזכרה".

סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מג"ד 13

סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מג"ד 13, צילום: דובר צה"ל

"אהוב ויקר, חבר נפש, מפקד משכמו ומעלה. איש חזון לפני המפקד"

היום (ד') עם היוודע כי תומר בעצמו נפל כמג"ד בקרבות ברצועת עזה, פירסמה פרץ את המכתב בפייסבוק שלה וכתבה: " תומר גרינברג, מג"ד 13 של גולני אהוב ויקר, חבר נפש, מפקד משכמו ומעלה. איש חזון לפני המפקד- קודם כל אדם, נפל הלילה בקרב".

עוד המשיכה: "תומר שנשא את רוחו של אלירז לפניו, זכיתי שישא דברי זכרון באזכרה האחרונה של אלירז, הגיע אלי הביתה ואף ארגן מפגש של כל הלוחמים בביתו של אלירז בני. ואני, לא ידעתי שלא ישא רק את רוחו אלא ילך מאיתנו היום ויפגש עם מפקדו אלירז שכה אהב".

נזכיר כי הבוקר (ד') הותר לפרסום כי תשעה לוחמי צה"ל ובהם מפקד גדוד 13, בחטיבת גולני תומר גרינברג, נפלו בקרבות בצפון הרצועה. משפחות הנופלים עודכנו. 4 לוחמים נוספים, מגולני, הנדסה קרבית ותיעוד מבצעי נפצעו באורח קשה, שניים מתוכם נפצעו בקרב בו נפל סמ"ר אוריה יעקב ז"ל אתמול.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

שמות הלוחמים שנפלו

סמל ערן אלוני (Eran Aloni), בן 19, מאופקים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. סא"ל תומר גרינברג (Tomer Grinberg), בן 35, מאלמוג, מפקד גדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן רועי מלדסי (Roei Meldasi), בן 23, מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן משה אברהם בר-און (Moshe Avram Bar On), בן 23, מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.