מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: ישראל החלה בהצפת המנהרות במי ים - שבע משאבות פועלות

עיתון הוול סטריט ג'ורנל טוען מפי מספר בכירים אמריקאים כי ישראל החלה בשאיבת מי ים לצורך הצפת המנהרות של חמאס. לצורך המהלך הוצבו 7 משאבות על חופי עזה ולפי הערכות התהליך צפוי להימשך מספר שבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 21:27 כט בכסלו התשפד

דיווח: ישראל החלה בהצפת המנהרות במי ים - שבע משאבות פועלות
מנהרת חמאס, צילום: Attia Muhammed/Flash90

עיתון הוול סטריט ג'ורנל מדווח הערב (ג') מפי גורמים בארה"ב כי צה"ל החל בהליך שאיבת מי ים למתחם מנהרות החמאס בעזה. לפי הערכות, הצפת המנהרות תימשך מספר שבועות והיא החלה עם השלמת בנייתן של שתי משאבות נוספות לצד חמש המשאבות שהוקמו בחודש שעבר.

5 משאבות שיכולות להציף את עזה תוך שבועות

כזכור, בשבוע שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי הסתיימה בנייתן של חמש משאבות להצפת מנהרות החמאס, והן ממוקמות קילומטר אחד צפונית למחנה הפליטים שאטי. המשאבות יכולות להעביר אלפי קוב מים בשעה, ולפי הערכות הפעלתן תביא להריסת מנהרות החמאס ותדרבן את המחבלים לצאת מתוך מקומות המסתור התת קרקעיים, ואולי אף תשפיע על הוצאת השבויים הישראלים שמוחזקים עדיין בשבי.

השלכות אפשריות: זיהום המים בעזה, הרס תשתיות ומיטוט בניינים

בוול סטריט ג'ורנל ציינו את ההשלכות שעשויות להיגרם ממהלך כזה - בין השאר פגיעה במקורות מי התהום בעזה, הרס תשתיות ומיטוט בניינים. במידה והתכנית תצא לפועל, זו לא תהיה הפעם הראשונה בה טקטיקה מסוג זה מופעלת בעזה. לפני כשמונה שנים מצרים החליטה להשתמש בשיטה דומה כדי להציף מנהרות ששימשו את חמאס להברחה בין עזה לסיני, וחפרו בריכות דגים גדולות שנועדו להתמלא במים.