מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אהוד יערי עונה: סינוואר ינסה לברוח דרך המסגדים ברפיח?

לראשונה מתחילת המלחמה, חמאס שחרר הוראה למסגדים ברפיח שבדרום הרצועה לקלוט אליה פליטים - עובדה שיכולה לרמוז כי מנהיגי חמאס ינסו לברוח דרך המנהרות שבמסגדים לכיוון מצרים | אהוד יערי מסביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 08:19 כג בכסלו התשפד

אהוד יערי עונה: סינוואר ינסה לברוח דרך המסגדים ברפיח?
מנהיג חמאס יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

הלחימה ברצועת עזה נמשכת במלוא העוצמה, כשכוחות צה"ל פועלים גם בעומק חאן יונס ומנהיג חמאס, יחיא סינוואר, מרגיש את צה"ל נושף בעורפו. לראשונה מתחילת הלחימה, משרד ההקדשים של חמאס הוציא הנחיה לכל המסגדים ברפיח לקלוט עקורים מרחבי רצועת עזה, כאשר מתחת לחלק מהמסגדים ברפיח יש מנהרות שעדיין פעילות וקרובות מאוד לגבול עם מצרים - עובדה שיכולה להעיד על ניסיון מילוט של בכירי חמאס.

אהוד יערי, פרשן ערוץ 12, מדגיש כי הנחייה כזו למסגדים לא ניתנה עד כה וכי אין לשלול את האפשרות שיחיא סינוואר וחבריו ינסו להימלט יחד עם הפליטים הנסים דרומה. הוא מציין כי ארבעת גדודי חמאס ברפיח חלשים יותר מבחינה צבאית משאר הגדודים בעזה, וסביר להניח כי העובדה הזו מרתיעה את סינוואר. "איננו יודעים אם נתיב מילוט כזה זו דרך פעולה מעשית, אבל מן הראוי לתת את הדעת על ההתפתחות הזו", אומר יערי.

אהוד יערי, 2008

אהוד יערי | צילום: Nati Shohat/Flash9

ראש השב"כ וההקלטה נגד בכירי חמאס

כזכור, חלק גדול מבכירי חמאס לא נמצאים ברצועה, אלא מפוזרים במדינות ערב- ובעיקר בקטאר. החטופים שחזרו מהשבי העידו כי יחיא סינוואר בעזה ואף ביקר אותם במנהרות ודיבר איתם. ראש השב"כ התייחס לעובדה הזאת לאחרונה והבטיח לצוד את מנהיגי החמאס בכל מקום שבו יהיו "בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה, בקטאר, בכל מקום. ייקח כמה שנים אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה".