מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן הדליק נרות חנוכה ועקץ את נתניהו: "לא מסכים עם רוב מה שהוא אומר"

בנאום שנשא נשיא ארצות הברית במהלך טקס הדלקת נרות חנוכה בבית הלבן, הוא הדגיש את התמיכה האמריקאית בישראל אך הזהיר מפני דעת הקהל הבינלאומית: "יכולה להשתנות בין לילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 08:20 כט בכסלו התשפד

ביידן הדליק נרות חנוכה ועקץ את נתניהו: "לא מסכים עם רוב מה שהוא אומר"
ביידן ונתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ערך את טקס הדלקת הנרות המסורתי בבית הלבן הלילה (ג') ונאם נאום שריגש רבים. הנשיא, שדיבר רבות מתחילת המלחמה על תמיכתו בישראל, נתן אישוש נוסף הערב כשאמר כי "הממשל שלנו עומד כתף אל כתף עם ישראל, נמשיך לספק לישראל נשק עד שתשמיד את חמאס", כולל עקיצה קטנה לנתניהו.

ביידן: "ישראל חייבת להזהר. דעת הקהל יכולה להשתנות בין לילה"

עוד הוא הצהיר כי "ללא ישראל לא היה יהודי בעולם שהיה מרגיש בטוח", והדגיש כי "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני". הוא התייחס גם לנושא החטופים והבטיח כי לא יעצור עד שכל החטופים ישובו לביתם. "ביליתי שעות רבות עם הקטארים, המצרים והישראלים כדי להבטיח את חירותם של בני הערובה‌‌".

לצד אמירות חשובות אלו, ביידן הביע דאגה מהלחץ הבינלאומי על ישראל ואמר כי "ישראל חייבת להיזהר, דעת הקהל העולמית יכולה להשתנות בן לילה‌‌". ביידן דיבר גם על העלייה הגוברת באנטישמיות מתחילת הלחימה והבטיח: "ניישם אסטרטגיה לאומית למאבק באנטישמיות בבתי ספר ובאוניברסיטאות‌‌. אין מקום באמריקה לשנאה כלפי יהודים, מוסלמים או כל דת אחרת‌‌".

העקיצה לנתניהו: "לא מסכים עם הרבה ממה שהוא אומר"

ביידן המשיך והתייחס לראש הממשלה נתניהו והודה כי הם לא תמיד רואים עין בעין: "מכיר את נתניהו 55 שנה מאז שירת פה כדיפלומט ואני הייתי סנטור. אמרתי לו אז שאני אוהב אותו, אבל לא מסכים עם הרבה ממה שהוא אומר - זה די דומה היום".