יאיר נתניהו מכחיש: "אמנם בנו של ראש הממשלה, אך איני קיצוני"

בכתב ההגנה שפרסם יאיר נתניהו כנגד התביעה שקיבל מיוסי קליין, עיתונאי "הארץ", הוא ביקש להבהיר במפורש: "הנתבע אומנם בנו של ראש הממשלה, אך איננו קיצוני, ויש למחוק את כתב התביעה לאור שפת התביעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 17:24 כח בכסלו התשפד

יאיר נתניהו מכחיש: "אמנם בנו של ראש הממשלה, אך איני קיצוני"
יאיר נתניהו, צילום: פלאש 90

תביעה נגד יאיר נתניהו: בטור שפרסם עיתונאי "הארץ" יוסי קליין בנושא הרפורמה המשפטית, הוא כתב: "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך". העיתונאי יאיר לוי מ"בחדרי חרדים" פירש את האמירה בצורה אחרת ומוטעית, וצייץ כי קליין כתב: "ביום שני מפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". לוי לא רק סילף, אלא גם הזדעזע מהאמירה שלא נאמרה. "העיתון הזה התחרפן לגמרי, באיזו מדינה בעולם זה לגיטימי להעלות כזה מאמר מסית ומסוכן?", כתב.

בעקבות הציוץ המטעה הוציאו אותה מטעם הליכוד על תלונה שהוגשה במשטרה נגד קליין, בגין דברי הסתה וקריאות למרי אזרחי. גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שיתף את אותה הודעה. קליין לא עבר על כך בשתיקה, והגיש תביעה נגד בנו של ראש הממשלה מפלגת הליכוד, על פרסום ההודעה עם הציטוט השקרי ועל שיתופה.

כתב ההגנה של יאיר נתניהו: "תביעת סרק חמורה ביותר, הנגועה בחוסר תום לב קיצוני"

קליין דרש, באמצעות עורכי-הדין חגי קלעי ונתן שוורצמן, פיצוי בסך 314 אלף שקלים. נתניהו בתגובה הגיש כתב הגנה ובו התייחס לטענה כי צייץ מחדש את דברי הליכוד: "חשוב להבין, בכדי להראות שאדם צייץ מחדש משהו, יש להראות בדף הבית את הציוד מחדש. לא להראות רשימה של ציוצים מחדש אשר מופיעה בכל פרסום מחדש של כל ציוץ. כאשר בכתב התביעה כלל לא מופיע ציון מחדש מהדף של הנתבע. ככול והיה הנתבע מצייץ מחדש, היה ציוץ זה מופיע בדף של הנתבע בטוויטר. בעוד מעיון בדף הנתבע בטוויטר ניתן לראות שכלל אין פרסום כזה אצל הנתבע".

נתניהו הצעיר המשיך וטען כי גם אם צייץ מחדש, לא מדובר בלשון הרע, והאחריות על העיתונאי יאיר לוי. "מדובר בתביעת סרק חמורה ביותר, הנגועה בחוסר תום לב קיצוני", טען. בנוסף נכתב בכתב ההגנה, "הנתבע אומנם בנו של ראש הממשלה, אך איננו קיצוני, ויש למחוק את כתב התביעה לאור שפת התביעה", בה תואר נתניהו הצעיר כאדם קיצוני.