מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במטרה לאתר נעדרים: צה"ל יוצא במבצע לזיהוי גופות המחבלים

המאמץ לאיתור הנעדרים מהטבח נמשך, והשבוע צה"ל יוצא במבצע נרחב לזיהוי גופות מחבלים במטרה לוודא שאין ביניהם חללים ישראלים. המבצע ייקח כשבועיים ויבוצע על ידי הרבנות הצבאית ואנשי המכון לרפואה משפטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 08:33 כח בכסלו התשפד

במטרה לאתר נעדרים: צה"ל יוצא במבצע לזיהוי גופות המחבלים
מתנדבי זק"א בעוטף עזה, צילום: זק"א

יותר מחודשיים עברו מאז הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ועדיין ישנם נעדרים שלא ידוע מה עלה בגורלם. כחלק מהמאמץ לאיתור הנעדרים יחל השבוע מבצע מיוחד לזיהוי גופות מחבלים. מדובר בלמעלה מאלף גופות שמהן יילקחו דגימות שיניים ו- DNA כדי לוודא שבין הגופות אין אף חלל ישראלי, כך פורסם הבוקר (ב') בכאן רשת ב'.

המבצע ייקח כשבועיים: "לא יודעים כמה אנשים נרצחו ועדיין לא מצאנו את גופותיהם"

במבצע ייקחו חלק אנשי הרבנות הצבאית יחד עם אנשי המכון לרפואה משפטית, ובצה"ל מעריכים כי ייקח כשבועיים. כזכור, ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית אמר בראיון ל103FM כי "עדיין לא ברור כמה אנשים נרצחו ועדיין לא מצאנו את גופותיהם, או כמה אנשים נמצאים בעזה והם חטופים", הוסיף. "ברור לנו שיש אנשים שנרצחו וגופותיהם עדיין לא נמצאו, אבל אנחנו לא יודעים כמה אנשים מתוך החטופים נחטפו כגופות ונמצאים בעזה".

בנוסף הוא העיד כי "כל הזמן מובאים שרידים, גם בשלב הזה, כל יום מגיעות שקיות שבתוכן עצמות, חלק גדול מהעצמות האלה הן שרופות בטמפרטורה מאוד גבוהות ואז כבר אין DNA, עד עכשיו המעבדה שלנו עשתה יותר מחמש עשרה אלף הפקות של DNA, ובחלק לא קטן מזה הם לא הצליחו".