מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי סערת האנטישמיות בקונגרס: נשיאת האוניברסיטה מתפטרת

לאחר שסירבה לגנות באופן חד משמעית קריאות אנטישמיות במהלך שימוע בקונגרס, ליז מגיל הודיעה במכתב רשמי על התפטרותה מנשיאות אוניברסיטת פנסילבניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/23 23:55 כו בכסלו התשפד

אחרי סערת האנטישמיות בקונגרס: נשיאת האוניברסיטה מתפטרת
ליז מגיל, צילום: CC BY-SA 4.0 EastEndQuaker - Own work' , wikipedia

נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, הודיע הלילה (שבת) על התפטרותה מהתפקיד בעקבות קריאות לפיטוריה. כזכור, מגיל עוררה סערה נרחבת ברשת, לאחר שבשימוע שנערך לראשי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב, סירבה לגנות קריאות לרצח יהודים באופן חד משמעי ואמרה כי "אם שיח כזה הופך להתנהלות ופעולה, הוא יכול להיחשב להתעמרות. זוהי החלטה שתלויה בהקשר".

מכתב ההתפטרות של ליז מגיל

מכתב ההתפטרות של ליז מגיל צילום: צילום מסך

הודעת ההתנצלות הרפה של ליז מגיל: "לא הייתי מרוכזת"

בשבוע שעבר מגיל פרסמה הבהרה בהודעה רשמית שעלתה לחשבון הטוויטר של האוניברסיטה: "באותו רגע", טענה מגיל, "הייתי מרוכזת במדיניות ארוכת השנים של האוניברסיטה שלנו, שמותאמת לחוקת ארצות הברית ולפיה אמירה לבדה אינה ברת-עונשין". מגיל הוסיפה: "הייתי צריכה להיות ממוקדת בכך שקריאה לרצח עם של יהודים היא קריאה לאלימות הנוראה ביותר שבני אדם יכולים לבצע".

חברת הקונגרס זעמה: זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'

כזכור, בשבוע שעבר זומנו ראשי האוניברסיטאות לשימוע בקונגרס ונשאלו האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות והטרדה, והתשובות המקוממות שענו עוררו סערה. חברת הקונגרס אליס סטפניק שאלה אותם האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות, ונענתה בתשובות מתחמקות שהובילו אותה לנזוף בהם בזעם: "זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'".