מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רקטות נפלו בים סמוך לחופי תל אביב, 450 מטרות הותקפו בעזה

רס"ר במילואים איל מאיר ברקוביץ' מירושלים ורס"ם במילואים קובי דבש מטבריה נפלו בקרבות בעזה, קצין מיחידת עוקץ נפצע באורח קשה | 450 מטרות הותקפו בעזה במהלך כשעתיים של פעילות ממוקדת, צה"ל תקף בסוריה ובלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/23 07:06 כה בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 08/12/23 14:01

רקטות נפלו בים סמוך לחופי תל אביב, 450 מטרות הותקפו בעזה
דבש וברקוביץ ז"ל, צילום: דובר צה"ל

חמאס שיגר רקטות לעבר מרכז הארץ, הדי פיצוצים נשמעו בגוש דן בשל פגיעת הרקטות בים סמוך לחופי תל אביב, לא הופעלו אזעקות. חיזבאללה טוען כי ירה לעבר אזור משגב עם, אולם לא נשמעה אזעקה. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אמר כי, "חיזבאללה ממשיך להפר את החלטה 1701 באמצעות ירי טילים ונ"ט מדרום לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. העובדה שחמישית מהשיגורים לעבר שטח ישראל נפלו בשטח לבנון מהווה סכנה לתושבי לבנון והפרה בוטה של ההחלטה הבינלאומית".

שני לוחמים נפלו בעזה

הותר לפרסום הבוקר (ו') כי שני לוחמי צה"ל נהרגו בקרבות בצפון ובדרום רצועת עזה, וקצין נפצע קשה. רס"ר במילואים איל מאיר ברקוביץ, בן 28 מירושלים, לוחם בגדוד 699 בעוצבת "חצי האש" נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ם במילואים קובי דבש, בן 41, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271 בחטיבת המחץ, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, קצין מיחידת עוקץ נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בבית חולים.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

מטעני חבלה באוניברסיטה, חמ"ל תצפית בבית החולים

בתוך כך, דווח כי לוחמי צה"ל מגדוד ההנדסה במילואים 749 מצוות קרב החטיבתי של ביסל"ח השמידו מבנים ובהם תשתיות טרור ששימשו לפעילות צבאית של החמאס באוניברסיטת "אל-אזהר" שבשכונת רימאל ברצועת עזה.

במתחם האוניברסיטה אותרו תשתיות אויב, ביניהן, תוואי-תת קרקע היוצא מחצר האוניברסיטה ונמשך עד לבית ספר כקילומטר ממנה. כמו כן אותרו אמצעי לחימה רבים מסוג מטעני חבלה, חלקי רקטות, משגרים, מערכות הפעלה של חומרי נפץ ושלל אמצעים טכנולוגים שהועברו לתחקור מודיעיני.
הממצאים בשטח מראים כי ארגון הטרור חמאס ניצל את מבנה האוניברסיטה לצורך לחימה נגד כוחותינו.

האמל"ח שהתגלה

האמל"ח שהתגלה צילום: דובר צה"ל

בנוסף לוחמי צה"ל במילואים מחטיבה 14 פשטו על חמ"ל תצפיות של ארגון הטרור חמאס באזור בית החולים שאטי, בחמ"ל אותרו כ-200 מכשירי קשר ועשרות מצלמות. במרחב החמ"ל אותר פיר לחימה, מחסניות, רימונים, עמדת צליפה, ציוד צבאי וחרכי ירי.

450 מטרות הותקפו בעזה

במקביל, הלחימה ברצועת עזה נמשכת. כ-450 מטרות נתקפו ביממה האחרונה; כחלק מהפעילות של חטיבה 7 בחאן יונס, את התקיפה של החטיבה הכווין מספר כלי טיס של חיל האוויר אשר חיסלו מחבלי חמאס רבים. גל התקיפות ארך כשעתיים והיה רציף וממוקד.

שלושה מחבלים שזוהו על ידי הלוחמים הותקפו על ידי כלי טיס מאוייש מרחוק. שניים מהמחבלים חוסלו והשלישי חשף את מיקומם של המחבלים הנוספים אשר הסתתרו במבנה צבאי בו התכוננו לבצע ירי רקטי לעבר כוחותינו. מכלול התקיפה היבשתי חיסל יחד עם כלי טיס של חיל האוויר, ברצף תקיפות אוויריות את המחבלים.

הלחימה בעזה

הלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

כמו כן, ביממה האחרונה, כוחות רבים של זרוע הים תקפו באמצעות פגזים וחימוש מדויק תשתיות טרור ששימשו את הכוחות הימיים של ארגון הטרור חמאס במרכז ובדרום הרצועה, על מנת לפגוע בצורה נרחבת ביכולותיהם הימיות והמודיעניות. בין המטרות שנתקפו, אתרים צבאיים ומוצבים בהם פעלו מחבלי הארגון, עמדות תצפית ומחסנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. הכוחות ממשיכים בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה ותוקפים תשתיות טרור במרחבים הימיים.

צה"ל תקף חמושים בהר דוב ומטרות בסוריה

במהלך הלילה, כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה על ידי כוחות צה"ל במרחב הר דב. כמו כן, בתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן אתמול צה"ל תקף מספר מטרות בשטח סוריה.

צה"ל ממשיך בתקיפות בלבנון, שני לוחמים נפצעו קל

במהלך הלילה מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, עמדה ממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון ועמדת תצפית. כמו כן, מוקדם יותר היום שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב שתולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

הלוחמים בעזה

הלוחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי הלוחמים שנפצעו טופלו והשתחררו. "הובאו אתמול בערב במצב קל שני פצועים בשנות ה-20 לחייהם, האחד מהם נפגע מרסיס והשני עם חבלת ראש עקב פגיעת הדף. השניים טופלו ושוחררו".