מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נר ראשון של חנוכה: תושבי הקיבוץ שפונה לא ויתרו על האירוע המסורתי שלהם

קיבוץ כרם שלום, שעשרות מחבלים ניסו לחדור אליו ב7.10 - וחברי כיתת הכוננות הצילו בגבורה הרואית, נדד בחודשיים האחרונים לאילת. לכבוד חג החנוכה החליטו חברי הקהילה לשמר את המסורת הוותיקה על אף הטלטלות הקשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 21:23 כד בכסלו התשפד

נר ראשון של חנוכה: תושבי הקיבוץ שפונה לא ויתרו על האירוע המסורתי שלהם
הדלקת הנרות של קהילת כרם שלום, צילום: דקלה גביש

רצים אל האור - מרוץ הלפיד של קיבוץ כרם שלום: תושבי קיבוץ כרם שלום, ששניים מחברי כיתת הכוננות שלו נפלו כשהגנו על תושביו מפני עשרות מחבלים ב7.10, עומד בימים אלו שומם. חברי הקהילה שוהים בחודשיים האחרונים, עד תום המלחמה, בדיור זמני במלון ים סוף באילת. למרות הכל - הם קיימו הערב את טקס הדלקת הנרות הייחודית שהקיבוץ מקיים מדי שנה, במסגרת "מירוץ הלפיד".

בטקס המסורתי אשר מתקיים מזה 20 שנה בנר ראשון של חנוכה, יוצאים למרוץ לפידים כל תושבי הקיבוץ מאנדרטת אוגדת הפלדה לקיבוץ כרם שלום דרך השדות, כשלפידי אש בידיהם ומסיימים את המרוץ בהדלקת נר חנוכה משותפת בחנוכייה של הקיבוץ, שבנה חבר קיבוץ משאריות של מכונות חקלאיות, ההדלקה משותפת עם חיילים מהבסיסים שסביבם.

חברי קיבוץ כרם שלום בהדלקת החנוכיה

חברי קיבוץ כרם שלום בהדלקת החנוכיה צילום: דקלה גביש

מהמצפה התת ימי ועד למלון ים סוף

גם השנה ובמיוחד השנה לאור אירועי ה 7 באוקטובר, תושבי הקיבוץ לא ויתרו על המסורת ומרוץ הלפידים התקיים כמתוכנן כביטוי לניצחון האור על החושך ולתקומה של הקיבוץ מחדש. הוא החל במצפה התת ימי באילת והסתיים במלון ים סוף, שם הדליקו באירוע מרגש את הנר הראשון בחנוכייה מיוחדת שנמצאה בין הריסות קיבוץ נר עוז ושרדה את החורבן. באירוע ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, חיילים מגדוד עזוז של השיריון - הגדוד המאומץ של פרטנר וחברי הקיבוץ.